Visite op de camping

De man met wie ik al bijna 20 jaar zeer regelmatig klim, is er. Laten we hem Adriaan noemen omdat zijn naam met een “A” begint.

Zijn niet-klimmende vriendin is er ook. Zij ging vandaag naar Parijs dus Adriaan en ik gingen samen met Zonne een klimgebiedje in.

Hij liep laatst nog de Vierdaagse dus hier en daar was de huid op zijn voeten nog wat dun en de voeten zelf ietwat dik. Dat is geen handige combinatie met klimschoenen… maar het ging…

Eindelijk had ik iemand onder me staan die ik vertrouwde, waardoor ik net wèl wat meer durfde en bovendien was het gewoon erg gezellig.

Adriaan bekende me: hij heeft eigenlijk best een hekel aan kinderen, maar zo’n meisje als Zonne…. daar had ‘ie geen nee tegen gezegd.
Het is dan ook echt een zegen van een kind: helemaal relaxed en tevreden in het bos, in haar hangmatje of spelend met wat denneappels of stokjes. Soep makend in een emmertje. Of gezellig kletsend en aanwijzingen gevend over hoe mama moet klimmen.

Zonne stapte, in het klimgebiedje aangekomen, vol vertrouwen op wéér een ander eendagsvriendinnetje af, dit keer een Duits meisje. Ook daar progressie, dus want de eerste dagen vond ze het best nog spannend om contact te maken met een kindje dat ze niet kende.
Na een uurtje zag ze er al uit als Floddertje. Een heerlijk boskind…. alles staat haar goed, ook indianenstrepen…!

image

We speelden na onze serieuze klim-acties en Zonnes schepjes-en-emmertjes-spel met koeterwaalse uitleg, “niet in het water vallen” en sprongen en klauterden met zijn drietjes van blok naar blok. En af en toe een boom.

Tot mijn meisjes grote plezier bleken aan het einde van de dag nòg een paar bekenden te zijn gearriveerd, waaronder een jochie van vier die zij al vaag kende uit een boulderhal.

Ja. Ik denk dat we nog maar even blijven…!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in klimmen, vakantie, Zonnekind. Bookmark de permalink .

4 reacties op Visite op de camping

  1. Gewoon Vlijtig zegt:

    Mooie foto van je dochter.

    Like

  2. Janny zegt:

    Wat heerlijk om zo te genieten van jullie vakantie!

    Like

  3. Mammalien zegt:

    Prachtige foto! Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben.

    Like

  4. Een prachtige dochter heb je!

    Like

Reacties zijn gesloten.