Ieder een eigen douche

Toen jij nog een baby was ging ik zitten. In kleermakerszit. Jij hing / zat op mijn schoot en samen werden we min of meer schoon. Ik had mijn handen soort van vrij en kon dus nog hier en daar wat shampoo smeren….

Dat was wel even slikken, de eerste keer, aangezien die openbare douches van campings niet allemaal even schoon zijn… maar…. géén uitslag op mijn billen….

Met jou op mijn arm. Ook prima. Gezellig ook vooral. Zeker wanneer het een behoorlijke straal was.

Toch was het best wel heel fijn toen jij leerde staan. Douchen ging een stuk makkelijker.

Het bleef alleen wat behelpen qua stralen delen. Maar ach. Het went.

Aan een lopende dreumes zaten natuurlijk ook nadelen: je liep dus ècht overal naartoe. De oplossing was een plekje zoeken dat geen gevaarlijke hellingen had en jou een belletje aan je enkel binden. Ik kon blijven zitten / koken / opruimen zo lang ik jou nog hoorde rinkelen, mijn tinkelbel….

Het belletje werd met de tijd vervangen door een fluitje. Door ons beide te gebruiken als we elkaar kwijt zijn. Vandaag, bijvoorbeeld, toen ik “even” op verkenningstocht ging terwijl jij hing te chillen in je hangmat.

Maar… wat betreft douchen hebben we deze zomer een nieuwe mijlpaal. We beginnen samen zodat ik je haar kan uitspoelen / wassen / conditionen. En… vervolgens… doe ik het deurtje open en ga jij naar de douche naast me.

Ieder een eigen douche. Want veel water is er niet per douche. Dus dat is wel echt genieten, hè? Samen liedjes zingen maar ieder een eigen douche….

Lekker warm hè mama?

Jazeker….

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in vakantie, Zonnekind. Bookmark de permalink .

Een reactie op Ieder een eigen douche

  1. Wil zegt:

    Lief…

    Like

Reacties zijn gesloten.