Vertrekdag

We vertrekken in de loop van de middag want de bieb gaat pas om 2 uur open en we willen beide nog wat verse boeken: jij om te “lezen”, ik kies voor luisterboeken. Ik heb immers een volle ereader….

Ik vind al schatgravend een boek met alle camperplaatsen van Europa, altijd handig, dus die gaat mee….

Ik besluit de tolweg te mijden en de TonTom stuurt me vervolgens via Brussel. De reis zal door de alternatieve route een uur en een kwartier langer duren: 7 uur precies.

Ik vind het prima om eens een andere route te nemen. Ik heb de schoonheid van Noord Frankrijk ontdekt en de truuk is om dus weg te blijven van de snelweg.

We hebben dik twee dagen de tijd om op de camping aan te komen. Ik neem me voor om niet te gaan jakkeren.
Bij Brussel komen we in ee file terecht. Het is dan ook avondspits inmiddels.
Ik pak mijn kans en neem een afslag.
In een voorstadje van Brussel vind ik een aanvaardbare parkeerplaats: rustig, veilig en schaduwrijk.

Tijd om een potje te koken.

image

Het wordt een eenpansgerecht van kip, zoete aardappel, appel, erwtjes. Met kerriesaus van crème fraiche en kookvocht.

En dan rijden we weer even door. In het grote camperplaatsboek had ik een plekje gevonden om te overnachten, maar dat blijkt midden in een zó desolate wijk te liggen dat ik het niet vertrouw.
Ik val dus maar terug op mijn oude manier om een plekje te vinden: zo’n beetje in de goede richting blijven rijden en dorpjes in. Zo rijden we Frankrijk binnen en ik voel me meteen weer thuis.
In de buurt van kerkjes moeten we wezen, weet ik uit ervaring. En in het derde dorpje is het raak….

In Landrecies vind ik – door mijn neus achterna te rijden, een prachtige plek. Het is nog een officiële camperplaats ook! Aan een riviertje. Wat wil een mens nog meer.
image

Jij valt als een blok in slaap.
Ja. Het was een mooie dag om te vertrekken. En we zijn alweer halverwege.

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in eten, vakantie. Bookmark de permalink .

4 reacties op Vertrekdag

  1. Mammalien zegt:

    Ziet er lekker uit!

    Like

  2. Joline zegt:

    Heerlijk die camperverhalen, hier een meelezende camperfan met 3 kleine kinderen!
    Ken je de site/app campercontact? De app is ook offline bruikbaar en staan heel veel plekjes in! Veel met fotoos/reviews, heeft ons al vaak aan een leuke plek geholpen!
    Veel plezier en geniet ervan!

    Like

    • mariimma zegt:

      Ik ken het. Heb de app er weer af gegooid. Ik voel me toch wat misplaatst tussen de PC Hooftcampers met airco en schotel dus ik zoek de camperplaatsen niet persé op. Voor die enkele keer vind ik de app te veel ruimte innemen op mijn telefoon….
      Maar voor de camperplaats-addicts is ‘ie heel handig… 😦

      Like

  3. Dat klinkt heerlijk. Goed dat je de reis zo rustig aanpakt en niet jakkert en er snel wilt zijn.

    Like

Wat vind jij daarvan?

