Op de pootjes

Eigenlijk had ik gewoon pech, een paar keer.

Zo huurde ik vijf jaar geleden een kantoorruimte dat al na een kleine twee jaar veel te ruim bleek, onder andere omdat mijn partnerbureau ervandoor ging.

Zo ging ik twee jaar geleden op basis van houtje touwtje afspraken, aan de slag in de plaatselijke klimhal en kreeg de kous op de kop toen ik toch een wat schappelijkere betaling wilde. Er bleek meer te spelen. Misverstanden, vooral. Maar toch niet leuk…

Zo ging ik een half jaar geleden praten met de klimbond en kwam erachter dat mijn licentie genivelleerd was. Dat waren ze vergeten te vertellen. En eigenlijk kon het ook helemaal niet…

De afgelopen vier – vijf maanden had ik geduld.
Tot het einde van de huurperiode van het kantoor waar ik in de tussentijd nog nauwelijks was.
En tot het stof in de klimhal was neergedaald en er weer ruimte voor dialoog was.
En tot de dialoog met de klimbond voldoende op gang was gekomen om het besef te doen ontstaan dat de wijze waarop besluiten genomen waren te wensen overlaat.

De afgelopen week kwam het eigenlijk allemaal bij elkaar. Ik leverde het kantoor leeg op en ontving mijn borg al een dag later volledig terug. Door de grote afname van mijn vaste lasten kan ik wederom besluiten nemen die me helpen mijn leven zo leuk mogelijk te maken: ik hoef immers minder geld te verdienen en houd dus méér tijd over voor andere dingen die ik óók leuk vind.

En dus…. nam ik voorzichtig opnieuw contact op met de klimhal. Of we in gesprek konden. Omdat training geven en trainers opleiden mijn lust en mijn leven is.

Het antwoord was ja.

Tenslotte kreeg ik – totaal onverwachts – een verzoek van de klimbond. Of ik wil ondersteunen in het verbeteren van het beleid.

Ja natuurlijk!

Vandaag sprak ik met de klimhal. Eventuele misverstanden werden uitgesproken en vervolgens krijg ik een GEWELDIGE kans om niet alleen training te geven… ik mag nog veel méér gaan betekenen. Het lijkt er zelfs op dat ik EIN-DE-LIJK mijn ambities kwijt te kunnen. Want die ambities blijk niet alleen ik te hebben.

Ja.

Mijn leven is al leuk en het werd ondanks hier en daar wat pech veel leuker, met de komst van Zonne in mijn leven en sinds ik van BV naar ZZP ging. Maar… zoals het er nu opeens uitziet komt alles op zijn pootjes terecht en wordt het alleen maar leuker!

Lang was er ergens achter in mijn hoofd een stemmetje dat tegen me zei dat geluk nu eenmaal voor mij niet in de weg gelegd was. Ken je dat? Dat idee dat je “nu eenmaal geen zondagskind bent”?
Ik geef dat stemmetje ongelijk. Ik kan wèl dat superleuke leven hebben met een fantastisch kind, een prachtige baan (twee zelfs!!). Ik ben wèl heel erg leuk.

Nu die leuke man nog.
Als ik hem vind ben jij de eerste die het hoort…!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in dromen, genieten, leukedingendoen, positiviteit, toekomst, werk, zzp. Bookmark de permalink .

14 reacties op Op de pootjes

  1. nadasurf zegt:

    Erg leuk stuk, het is je gegund 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. Lot zegt:

    Dan is het nu tijd actief te gaan zoeken naar die leuke man.

    Like

  3. Niet-bloggende-Marion zegt:

    Fijn als alles zo ineens als een puzzelstukje in elkaar valt! En vergeet niet dat je een deel van je geluk zelf hebt afgedwongen :).

    Tja, die leuke man, dat laat zich niet zomaar afdwingen, maar het lot een handje helpen door veel mensen te ontmoeten kan natuurlijk wel.

    Liked by 1 persoon

  4. Polly zegt:

    Wat een heerlijk positieve blog. Fijn voor je dat alles zo mooi samenvalt! 🙂

    Liked by 1 persoon

  5. Janny zegt:

    Gewoon heerlijk als belangrijke dingen in je leven zo mooi op hun pootjes terecht komen. Ik ben nu al benieuwd naar je verhalen over wat je beleefd bij de klimhal en de bond. En weet je, jij zit gewoon goed in elkaar, je bent een mooi mens, een lieve en sterke moeder voor je Zonne-kind. Die kers op de taart in de vorm van een goede partner kom je vast ook nog tegen. Hij is je van harte gegund.

    Liked by 1 persoon

  6. VeggieMo zegt:

    Gefeliciteerd en heel veel succes met alles!

    Liked by 1 persoon

  7. Ineke zegt:

    Wat heerlijk voor je zeg, soms kunnen dingen opeens de zonnige kant opdraaien, geniet er lekker van. 🙂

    Liked by 1 persoon

  8. Wat een goed nieuws allemaal zeg! Het is je gegund! En die leuke man komt wel, je bent nu lekker op dreef 😉

    Liked by 1 persoon

  9. Gerlinde zegt:

    Ik vind het fijn voor jou! Hiephoi! 🙂

    Liked by 1 persoon

  10. Christina zegt:

    Wat fijn voor je! Het is je van harte gegund. En die leuke man ook!

    Liked by 1 persoon

  11. Lis zegt:

    fijn stukje, veel om trots op te zijn! blij te lezen dat je er toch uit lijkt te komen met de klimhal en de bond, een mens moet zijn ambities en passie wel ergens kunnen botvieren natuurlijk 😀

    en ach… zelfs leuke mannen zijn zwaar overrated 😉

    Like

Wat vind jij daarvan?

