Afmaakstress zonder stress

Wat ik van andere vakantieperiodes geleerd heb, is dat ik altijd meer werk af te ronden heb dan dat ik vantevoren had ingeschat.  Dat heeft deels te maken met gewoon niet goed inschatten, maar vooral ook met extra aanvragen en afspraken.

Ook dit jaar blijkt dat het geval te zijn en omdat ik na 13 jaar ondernemerschap lessen lijk te leren, heb ik voor dit jaar besloten om géén datum voor vertrek te prikken. Dus terwijl Zonne haar laatste schooldag beleeft, werk ik gewoon lekker verder. Morgen hebben we samen onze eerste vakantiedag maar in de avonden kan ik gewoon de laatste dingetjes blijven doen.

Nou dat had ik eerder moeten ontdekken!

Géén afmaakstress, ondanks dat ik deze week nog twee aanvragen binnen kreeg die me toch nog wat extra werk kosten. Het zijn namelijk léuke aanvragen, mijn werk is léuk en ik ga het alleen maar leuker vinden omdat ik steeds minder als uitvoerende en steeds meer als adviseur word ingeschakeld. Héérlijk: bemoeien en wijsneuzerig zijn zonder verantwoordelijkheden te hoeven dragen over de uitvoering.

Ik heb ook nog steeds geen concrete vakantieplannen. Vast staat dat ik volgende week donderdag en vrijdag naar Luxemburg ga. Maar misschien ga ik wel een dagje eerder of blijf ik een paar dagen later, of misschien ga ik wel nog even langs Irrland.

Kwestie ook van gewoon even camperplaatsen zoeken en dat zal niet zo moeilijk zijn, aangezien ik besloten heb om buitenlandbundels te kopen indien nodig.

In de tussentijd vierde uitbundig dat ik niet meer vast zit aan een kantoorruimte: ik liet het ruim hangen en kocht wat kleding voor Zonne, twee hoeslakens die gewoon wél passen, en een kinderhangmat (zodat we elkaar niet meer in de weg hangelen…).

 

Oh wat is het leven fijn als de zon schijnt!

 

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in vakantie, werk. Bookmark de permalink .

4 reacties op Afmaakstress zonder stress

  1. Janny zegt:

    Wij hebben een vakantie geboekt, dus onze afreisdatum staat vast. Ik dacht ik m’n werk aardig gepland had met zelfs ruimte voor ‘je weet nooit wat plots opkomt’. Helaas komt er heel veel plots op. Ben nu druk bezig om te kijken of collega’s ruimte hebben en om mensen te vertellen dat ze zullen moeten wachten tot ik terug ben van vakantie. Ik weet nog niet hoe ontspannen ik aan onze vakantie kan gaan beginnen. Even diep zuchten en ik ga er wat moois van maken. Veel werk en vakantie plezier.

    Like

  2. Melanie zegt:

    Irrland is leuk! Wij zijn er eens geweest toen de jongens 2 en 3 waren. Ook leuk, maar ze waren toen wel wat jong. 4 Is er een prima leeftijd voor!

    Like

Wat vind jij daarvan?

