Thuis komen

We waren met zijn drieën in Bleau: Zonne, ik en mijn trainingsmaatje. Iemand die ooit Nederlands Kampioen klimmen is geweest.
Dat was leuk. Met haar klimmen is lekker fanatiek. Ik hoef niet net te doen alsof de prestatie voor mij onbelangrijk is. Bovendien kan ik me er niet zo druk om maken dat zij iets kan dat ik niet kan (haar rug is zéker 10 centimeter breder… dat helpt!).
Tot mijn blije verrassing ging het eigenlijk heel gelijk-op. Mijn ervaring en wat andere voordeeltjes tellen blijkbaar mee!
Ik kon weer twee 6a’s opschrijven. Super natuurlijk, maar de weg naar 7a is nog lang…!Ik stelde het een dagje (of twee eigenlijk…) uit, dat thuis komen. Vanwege de regenbuien en een open liggende kleine teen (krappe klimschoenen… au!) was het klimmen wel klaar op zondag. Voor het speeltuintje en omdat ik geen zin had om te rijden die dag, bleven we nog een nachtje. En op de terugweg reden we tot Kortrijk.
Toen dacht ik: “Waarom niet?” en gingen we de snelweg af.

Eigenlijk viel dit stadje best een beetje tegen. We waren er een paar jaar te vroeg: als alle renovaties af zijn en de steigers verdwenen, is het een mooi centrum. Nu viel dat een beetje tegen.

Het regende, dat ook.

Deze keer was thuis komen niet zo super. Eigen bed, prima douche, yadie ya. Maar er moet nog flink gewerkt en geregeld worden, de komende tien dagen en dat zit dan toch als een soort molensteen om je nek…

Eigenlijk heb ik gewoon twee dagen lang werk-vermijdende keuzes gemaakt….

De beste manier om die molensteen te verkleinen is dus om toch maar gewoon aan de slag te gaan, want ik weet inmiddels bést dat het dan uiteindelijk erg meevalt!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in 7a-trainen, klimmen, leukedingendoen. Bookmark de permalink .

2 reacties op Thuis komen

  1. Welkom thuis! Nee, niks aan die taak en plicht die weer roept. Even over het eerste hobbeltje heen, daarna gaat het weer op de automatische piloot.

    Liked by 1 persoon

  2. Balen dat je bij thuiskomst die molensteen meteen zo erg voelt. Succes met hem kleiner te maken!

    Like

Reacties zijn gesloten.