Waarom niet…?!

Weet je waar ik de laatste tijd weleens van droom?

Van een jaartje vrij.

Het huis met een groot deel van de inboedel verkopen. Op de één of andere manier regelen dat Zonne een jaartje “thuisonderwijs” of “op-reis-onderwijs” mag zonder dat de onderwijsinspectie overspannen raakt.

Een luxe camperbus kopen. Eentje met WC en toilet.

 

En dan gaan. Gewoon weg. Naar zus en zo en terug. Een rivier volgen of een kustlijn. De 100 mooiste dorpen van Europa bezoeken.

Zoiets…

 

Oeh. Het blijft maar door mijn hoofd spoken, de afgelopen tijd… en daardoor ben ik weer extra gemotiveerd om een stapje meer mijn best te doen met alles: de hypotheekschuld verder aflossen bijvoorbeeld. Maar ook even wat meer moeite doen om opdrachten binnen te halen. Want…als het zowel aan de inkomsten- als uitgavenkant nog een stapje beter gaat… en als de huizenmarkt blijft aantrekken… dan…. kan… dat… misschien…. wel…

 

Heb jij ook zo’n droom?

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in dromen, financieel-plan, huizenverkoop, leukedingendoen. Bookmark de permalink .

20 reacties op Waarom niet…?!

  1. Wat heerlijk he, zo dromen. Ik zie het jou wel doen.

    Liked by 1 persoon

  2. Mammalien zegt:

    Er zijn mensen die dat doen, toch? Met twee kinderen in de boot de wereld rondzeilen? Op de een of andere manier moet dat kunnen, qua regelgeving… (Financieel lijkt me wel weer lastiger.. maar ja)

    Like

  3. Wil zegt:

    Wij hebben het 2 jaar geleden gedaan. In een half jaar tijd 8 dierbaren overleden (waaronder in 3 maanden al onze ouders). Waarom alleen maar werken en geld oppotten. We hebben een jaar zitten rekenen, uiteindelijk huis verkocht, iets veel goedkopers weer gekocht, lijfrentes eerder lagen uitkeren en alleen nog maar dingen doen die wij leuk vinden. Scheelt natuurlijk ook dat wij al 40 jaar gewerkt en gespaard hadden. We moeten wel opletten wat we met ons geld doen, maar over een paar jaar komt de A.O.W. en een klein pensioen en daar redden we ons prima mee.

    Liked by 1 persoon

  4. Lot zegt:

    Lijkt mij heerlijk. Ik heb nooit in de omstandigheden verkeerd dat het een overweging had kunnen zijn helaas.

    Het lijkt me alleen zo moeilijk na een lange tijd weer in het gareel te moeten lopen van werken etc.

    Liked by 1 persoon

  5. Soms lijkt zoiets me ook wel heerlijk ja. Maar op het moment droom ik vooral van een nieuwe, frisse start en samen met vriend wat moois opbouwen.

    Liked by 1 persoon

  6. Lis zegt:

    Wij hopen over een jaar of 25 alle kinderen de deur uitgewerkt te hebben en dan een half jaar/jaar te kunnen gaan rondreizen/camperen door canada/noord verenigde staten. Mét kinderen terwijl ze nog klein zijn is geen optie, ook door die leerplicht, maar ook de financiele keuzes die we gemaakt hebben… Dan zouden we veel meer moeten werken en verdienen, en dan ben ik liever nu thuis en meer vrij.

    Maar voorlopig hebben man en kinderen de komende jaren allemaal 6 weken schoolvakantie in de zomer, dus die camper die komt er misschien toch nog wel… en dan een toertje europa-hier-of-daar… ik zal weer eens gaan dromen 🙂

    Liked by 1 persoon

  7. Gerlinde zegt:

    Dat klinkt goed. De shit verkopen en doen wat je helemaal geweldig lijkt: kan het iedereen aanraden 😉

    Liked by 2 people

  8. Wij zijn in 2012 7 maanden gaan rondtrekken in Amerika/Canada en dat was heerlijk. Wij konden dit bekostigen uit een erfenis, geen spijt van. Ik hoop dat je droom kan uitkomen! Het begint in ieder geval met die kriebel….

    Liked by 1 persoon

  9. Bouk zegt:

    Heel herkenbaar allemaal!! Ook ik wil heel graag reizen, weg van hier…alleen heb ik 2 kids die naar school moeten, ben gescheiden dus hun papa heeft ook wel inspraak, kan ze onmogelijk zo lang bij hem vandaan houden. Maar ooit…als mijn kids op zichzelf wonen / zichzelf prima kunnen redden ( ook al wonen ze nog thuis ) dan willen we zowiezo eerst ff proberen in het buitenland, minimaal 3 maand, liefst ooit een jaar…gewoon weg van hier….maar financieel lukt het nu natuurlijk niet, we hebben geen koophuis dus dat scheelt ( aan 1 kant natuurlijk, een fijne overwaarde is ook lekker om mee te nemen op reis.).

    Hou je droom vast, komt er ooit!!

    Liked by 1 persoon

  10. H. zegt:

    Ik lees je blog al een paar jaar met plezier, maar ik heb nog niet eerder een reactie gegeven. Met een camper door Europa trekken lijkt mij ook heel leuk. Ik volg zelf de onderstaande 2 blogs. Deze gezinnen zijn net aan hun reis begonnen. Misschien vind jij dit ook wel leuk om te volgen?

    http://mobilehomework.blogspot.nl/
    http://www.gruttegrize.blogspot.nl/

    Liked by 1 persoon

  11. Geweldig. Vind ik ook bij jou passen. Volgens mij moet je dat doen. Je bent slim en vindingrijk genoeg om zelf onderwijs te geven.
    Een oude schoolvriend van mij heeft toen zijn kinderen zo’ n jaar op 7 en 8 waren een jaar met zijn gezin de wereld rond gezeild. De ochtenden werd er les gegeven en de rest van de dag was voor t grote avontuur.
    Thuisonderwijs is een kwestie van aanvragen. Duurt wel lang voordat je alles geregeld hebt dus trek daar tijd voor uit.

    Liked by 1 persoon

  12. Mooie droom! In België zijn kinderen pas leerplichtig vanaf 6 jaar, dus dat zou alvast geen problemen opleveren hier zolang je kind jonger is… (Ik weet niet hoe dat in Nederland zit met de leerplicht eigenlijk.)
    Ik begrijp je droom wel, het lijkt me soms ook geweldig om even afstand te nemen van alle beslommeringen. Ik zie het jou ook wel echt ooit doen hoor, en volgens mij moet dat ook een fantastische ervaring zijn voor een kind.

    Like

    • Katrien zegt:

      Leerplichtig vanaf zes jaar klopt, maar er zijn wel voorwaarden aan verbonden: ze mogen pas starten wanneer ze het schooljaar ervoor minstens 220 halve dagen kleuteronderwijs gevolgd hebben.
      Daardoor zou het in België zelfs met een vier(-en een half!)jarige niet vanzelfsprekend zijn om te vertrekken.

      Blijf zeker dromen, en plannen. Een vriendin van me was het jaar voor de middelbare school met haar moeder op reis in India. Een heel bijzondere ervaring!

      Like

  13. Nee, helemaal niet : )
    Ik houd er juist van als alles Gewoon is, en het leven zijn gangetje gaat. Dat is helaas maar zelden, maar aan een avontuurlijke reis heb ik daardoor geen behoefte.

    Like

  14. Wij hebben het een aantal jaren serieus overwogen en besloten het niet te doen. Vanwege onze huisdieren. Zo zijn we… 😉 Maarre, wie of wat houdt je tegen? Je kunt natuurlijk ook een half jaar gaan, of 3 maanden… Je kunt het nu inderdaad nog doen met Zonnekind… En natuurlijk wil ik je niet beïnvloeden of zo, maar ik zeg… doen! #leefhetleven #vierhetleven #elkedag

    Like

Wat vind jij daarvan?

