Aflossen in 2016

Ik had bedacht om ieder jaar maximaal (iets meer dan 4.000 euro) in te leggen in de tegenrekening van de spaarhypotheek en daarnaast 10.000 – 12.000 euro af te lossen op de aflossingsvrije hypotheek.

Met dit aflos-schema ben ik binnen 10 tot 15 jaar hypotheekvrij. Zo zou ik bovendien – bij voldoende werk – genoeg financiële ruimte overhouden om ook nu al te genieten van mijn leven en met veel geluk kan ik ook nog leuke verbouwingen doen. Ieder jaar wordt het aflossen makkelijker vanwege de dalende woon- en andere lasten.

Dus…. nam ik maar weer eens contact op voor een fikse aflossing waardoor ik al bijna mijn minimale doel voor 2016 behaald heb.
De procedure voor aflossen is de afgelopen tijd steeds omslachtiger geworden: eerst kon ik gewoon een bedrag overmaken onder vermelding van een hypotheeknummer. Vervolgens ging het met formulieren en handtekeningen en machtigingen via de post en dan een onaangekondigde afschrijving.

Even kon ik aflossingen regelen via internetbankieren. Maar voor mij is dat onvoldoende reden om een betaalrekening – met de bijbehorende bankkosten – aan te houden bij de ABNAMRO.

Ik ben nu – in deze nieuwe situatie waarbij dus géén bankrekeningen meer heb bij deze bank – benieuwd naar de doorlooptijd voor een afschrijving. Het is nu half juni. Ik gok op augustus….. en een afschrijving zonder aankondiging.

Dan kan het alleen maar meevallen, toch?

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in financieel-plan, geld, hypotheek. Bookmark de permalink .

Een reactie op Aflossen in 2016

  1. Mom4life zegt:

    Wow wat een bedragen. Knap dat je dat kunt doen in je eentje, met je meisje. Tof hoor. En helemaal niet ingekakt!

    Mom4life 🙂
    http://www.life4mama.blogspot.nl

    Liked by 1 persoon

Wat vind jij daarvan?

