Muziek

Eigenlijk heb ik al sinds mijn studententijd geen “fatsoenlijke” mogelijkheid gehad om naar muziek te luisteren. Niet van mezelf, tenminste. Ik had wel zo nu en dan een man met zelfmaakboxen en een mening, dus.. tja.. dan liet ik het graag aan hem over. Mannen hebben daar blijkbaar iets mee. Of in ieder geval die van mij.

Toen “de laatste man” de aftocht blies, bleef ik dus muziekloos achter. Ik kocht ooit voor bijna niks een dingsbums waar dan ook CD’s in konden. Ik sloot er een halfgare box op aan. En raakte vervolgens een of ander snoertje kwijt.

De laatste tijd ging ik het steeds meer missen: muziek. Zeker nu ik veel meer thuis werk dan ooit tevoren heb ik er meer en meer behoefte aan. Raar eigenlijk, dat je op je kantoor blijkbaar geen muziek nodig hebt, en thuis – waar je precies dezelfde dingen doet als op kantoor – wel…
Ook in de Sunnybus miste ik het. Daar zit dan weliswaar gewoon een radio – met – CD-speler in, maar het omgevingsgeluid in een volkswagenbusje uit 1986 is dusdanig dat je bij snelheden van meer dan 65 kilometer per uur, niet zo veel meer hoort.

Thuis behielp ik me de laatste tijd met de tv of met het super slechte geluid van mijn laptop. In de Sunnybus zette ik de muziek wat harder. Met Zonne naast me was dat overigens sowieso wel een dingetje, want mevrouw luisterde rustigjes twéé CD-s met kindermuziek, maar als mama dan aan de beurt was voor GroteMensenMuziek dan werd er na vijf minuten al gezegd dat zij nu weer was.

En CDtjes wisselen tijdens het rijden, dat doet deze mama dus niet….

Dus ging ik online. En kocht ik een nieuw muziekding. Waar CD’s in kunnen, want ik heb die dingen nu eenmaal en hoewel ik ze niet meer koop, ga ik ze ook niet weggooien natuurlijk.

Ook kocht ik een koptelefoon, met bluetooth mogelijkheid dus ook om mee te bellen, dus lekker “op de zaak” met 21% korting…. Een goede, zei mijn lifter van afgelopen zondag, en hij kan het weten want hij zit in de muziek. En in het kader van bezuinigen sloot ik ook maar meteen een premium abonnement af op Spot1fy. Nu kunnen Zonne en ik tijdens onze ritjes ieder naar onze eigen muziek luisteren, zo af en toe. Zeker bij de wat langere ritten is dat een goede oplossing.

Maar OH OH OH wat word ik blij van goede muziek thuis!!!
Ik was bijna vergeten hoe leuk het is om ’s avonds laat – overdag mag ook – de muziek lekker hard te zetten en een potje te dansen. In de huiskamer.

Doe je mee? Overdag mag ook, hoor!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in genieten. Bookmark de permalink .

2 reacties op Muziek

  1. Thea Prinsen zegt:

    Leuk! Muziek verbindt!

    Like

  2. Lonneke zegt:

    Oh ik hou zo van muziek dus ik snap precies wat je bedoelt. Ik heb nu ook Spotify en ik vind het heerlijk dat ik gewoon even een willekeurig nummer op kan zoeken.

    Like

Wat vind jij daarvan?

