Klimkind

We gingen naar het NJK vandaag. En jij ging ook mee.

Dat is wat me is opgevallen bij andere gezinnen, met mama èn papa..: daar blijven de kinderen vaker thuis.
Niet mee naar de supermarkt, niet mee naar dit soort evenementen. Ergens zou ik dat ook wel willen, af en toe gewoon zonder kind ergens naartoe. Lekker even snel snel. Zonder plaspauzes op onhandige momenten…. of dat ik bijvoorbeeld nog even kan napraten zonder rekening te hoeven houden met kinderbedtijd…

Maar… aan de andere kant…

Ach. Jij bent zo’n zoeteke op die wedstrijden. Jij vermaakt je wel: met je Nijn, met de Duitse boekjes die je daar ergens vindt. Door te kletsen met mensen die je nog nooit ontmoet hebt. Door stiekem toch even illegaal te klimmen, om het hoekje….

Soms zie ik je een uur lang niet zonder me een moment zorgen te maken. En dan kom je weer naar je toe. Met een pubermeisje achter je aan die voor jou de confettisliertjes draagt omdat jij je handen vol hebt met boekjes en je Nijn.

Zo heb jij er blijkbaar gewoon weer een vriendin bij.

Je weet me echt wel te vinden voor de belangrijke mama-momenten. Om even samen naar de wc te gaan bijvoorbeeld. Of als je “hommer en dorst” hebt (ofwel: zin in iets lekkers…).

Niks geen wegloopkind, zoals in het bos bij de juf. In een klimhal is immers genoeg te beleven voor jou. In klimhallen voel jij je thuis, je bent er opgegroeid en je praat er met iedereen. Het is niet alleen mijn wereld. Het is ook jouw wereld.

Tja… zei ik vandaag gekscherend. Ze kan maar beter op turnen gaan. Want als ze voor klimmen kiest heb ik het nu al te doen met haar toekomstige trainer…. met zo’n betweterige mama als ik.

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in klimmen, singlemum, Zonnekind. Bookmark de permalink .

3 reacties op Klimkind

  1. Ik vind het zo lief hoe jij in dit soort stukjes het woord tot je dochter richt.

    Like

  2. Of heb er vrede mee dat ze wil klimmen, en misschien wel olympisch kampioen wordt. Of diegene die die waanzinnig gevaarllijke tocht toch maar mooi weet te volbrengen (zo klinkt ze meer in jouw verhalen). Kun je daarmee leven, als mama? 🙂

    Liked by 1 persoon

Wat vind jij daarvan?

