Alles gaat beter op dinsdag

Ja. Echt. Alles gaat beter op dinsdag.

  • Ik hoef ’s morgens geen brood te smeren voor school. Op maandag bakt de juf samen met de kinderen brood op school, dat wordt dinsdags opgegeten.
  • Op dinsdag is het bosdag. Mijn kleine diva moet dan van mama een broek aan. Een donkere broek. Dat beperkt het aantal opties, dus ze is sneller aangekleed.
  • Op dinsdag heb ik geen maandagvergadering met collega’s. Ik vind deze vergaderingen niet echt leuk. Ik wil graag hùp hùp beslissen en mijn ongeduld wordt dus erg op de proef gesteld tijdens deze vergaderingen die alle kanten op gaan wat niemand een probleem vindt behalve ik…. Op dinsdag heb ik dat probleem niet. Dan kan ik lekker aan de slag in mijn eigen tempo.
  • Op dinsdag hoef ik niet “Hè? Nu al?!” om één uur ’s middags op het schoolplein te staan. De school gaat dan om 3 uur uit. Dat voelt als het verschil tussen een halve en een hele dag werken.
  • Op woensdag werk ik thuis of ik werk niet. Ik kan dus alle huishoudelijke klusjes lekker laten liggen: dat komt morgen wel.

Maar eigenlijk…..?

Eigenlijk ligt het er vooral aan dat ik op zondag te laat naar bed ga. Waardoor ik op maandag niet uit mijn nest kan komen en de hele dag moe ben. Waardoor ik op maandag vroeg naar bed ga. Waardoor ik op dinsdag fitter wakker word.

Dus eigenlijk moet ik gewoon wat eerder naar bed. Dan bestaan die vervelende maandagen gewoon niet meer!

En als ik gewoon consequent de kleuter al ’s avonds de outfit voor de volgende dag laat kiezen, scheelt dat een hoop gedraai en gedoe van een nog niet helemaal wakker meisje in de ochtend. Waardoor we geen haast hebben.

Dat dus. Kleine moeite. Behalve dat dat op zondagavond dan toch te veel moeite blijkt te zijn…

 

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in dagelijksedingen, Geen categorie. Bookmark de permalink .

3 reacties op Alles gaat beter op dinsdag

  1. Siebrie zegt:

    ….behalve als je zo’n kleine stijlbewuste kabouter in huis hebt, net als ik. Dan wordt er ’s ochtends toch nog gewisseld.

    Like

  2. hahaha…een soort zucht en we gaan weer verder ervaring.
    Bij het klaarleggen van de kleding dacht ik hetzelfde als Siebrie. Mijn dochters beslissen ’s ochtends wat het wordt. Meestal elke dag hetzelfde tenue, maar soms is het nog niet droog en dan moeten ze noodgedwongen iets anders.

    Like

Reacties zijn gesloten.