Zo’n maandag…

Regenkind had vanmorgen haar jaarlijkse krijsbui.
Ze wilde zichzelf aankleden.
Geen probleem.
Maar ze had geen zin om daar enige haast bij te maken.
Ook geen probleem.
Maar terwijl ze zich in haar onnavolgbare tempo aankleedde, moest ik op haar wachten en kijken.

Kijk daar ging het mis.

Dus ging ik toch naar beneden en volgde een krijsbui.

Waarna ik haar vervolgens eerst rustig moest zien te krijgen (10 minuten), vervolgens alsnog aan moest kleden (5 minuten).

Waarna ik een kwartier later kon beginnen met het klaarmaken van twee yoghurt-met havermout ontbijtjes, èén koffie, één thee en één gevulde broodtrommel.

U begrijpt het al: ook het tandenpoetsen en haren kammen viel tegen.

Er was een straat opgebroken.

De vergadering liep uit.

De printer liep vast.

Ik bleek die grote printopdracht bij een andere drukker te hebben uitgezet.

Dus moest ik twee keer heen en weer.
En kwam ik te laat op de afspraak. Die dus uitliep. Waardoor ik weliswaar op tijd op school was om een inmiddels wat zonniger kind op te halen, maar daarna alsnog wat werkdingen moest ophalen en afgeven.

En het regent. Al de hele dag.

En ik ben ongesteld. Ook al de hele dag.

Dus zit ik nu met een dekentje op de bank en speelt de tv oppas.

Dat mag vandaag.

En heel misschien ga ik koken. Straks. Misschien ook niet.

Het is immers maandag.

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

12 reacties op Zo’n maandag…

  1. Lis zegt:

    tis hier ook ellendige-maandag-met-regen vandaag. typ ik vanonder mijn dekentje op de bank, terwijl het Kindvolk tv kijkt… en in koken heb ik ook geen zin.

    morgen herkansing 😉

    Like

  2. Mom4life zegt:

    Ben benieuwd, @Mariimma @Lis wat jullie je kinderen dan voorzetten? Niet om te veroordelen! Maar voor eigen inspiratie 🙂 ik weet nooit wat handig is als ik geen zin heb om te koken namelijk..

    Like

    • mariimma zegt:

      de kleine ijsbeer. Een film dus.

      Like

      • Ik denk dat ze bedoeld qua eten 😉
        Wij doen dan een kliekje, even opbakken en klaar! Of een broodje omelet.

        Sterkte met het staartje van de maandag. Hopelijk is zowel het humeur als het weer opgeklaard morgen!

        Like

    • Lis zegt:

      gisteren gevulde verse pasta van de ah (4min koken) met cherrytomaatjes, olijven, rode paprika en wat snippers rauwe ham. kan in 6 minuten op tafel staan.
      maak ook wel eens gnocchi met spekjes, room(kaas) en tuinbonen uit de diepvries (5 min), of rijst met broccoli, courgette, sesam en rode peper (rijst en broccoli uit de vriezer, courgette vers in blokjes snijden) (5 min)
      en natuurlijk een (zelfgemaakte, boordevol groente) soep uit de vriezer, als ik echt alleen maar iets in de magnetron wil zetten.
      ik kook veel dingen in grote hoeveelheden en vries ze dan per portie in, rijst bijvoorbeeld, of lasagne.

      Like

      • mariimma zegt:

        Wow dat wil ik ook altijd, maar het blijft bij ideeën. Overigens, als ik echt een baaldag heb dan is dat me nog steeds veel te veel moeite!

        Soms is het gewoon een boterham of frietjes hoor! En dan wel (Voor het idee) een gezellig gesneden wortel, paprika of wat tomaatjes erbij…

        Like

      • Lis zegt:

        Ik ben langer bezig met voor vijf man brood maken, dan 1 pan pasta aanzetten 😉

        Like

      • mariimma zegt:

        Haha check!

        Like

  3. mariimma zegt:

    Ha! Klopt!

    Ik had soort van kant en klare quinoa van zonnatura met snel wat paprika erdoorheen gesneden.

    Like

  4. Herkenbaar hoor. Dat de zon maar snel weer schijnt, daar worden we sowieso vrolijker van 🙂

    Like

  5. Blegh, wat een snert dag! Soms heb je die inderdaad.

    Like

  6. Ik bedoelde idd qua eten. Leuke tips. Ik begin ook niet aan brood op zo’n moment, teveel werk. Heb ooit de fout gemaakt om pannenkoeken te maken toen ik geen zin had om te koken..(dom) Nog meer werk dan koken 😉
    Ik denk dat ik de frietjes optie wel een goede vind. Of de soep!
    Onze diepvries is niet zo groot, dus kliekjes heb ik niet zo veel op voorraad.

    Like

Wat vind jij daarvan?

