Waarom ik zo van Fontainebleau hou…

Daarom dus…

Inderdaad. De rotsen hebben namen….

In het filmpje wordt steeds de naam van de boulder genoemd met de moeilijkheidsgraad erbij (f3 bijvoorbeeld, is niveau 3) én de naam van het gebiedje (de sector) waar de boulder te vinden is.

Het moeilijkste dat ik ooit klom was een 6c+. Ooit hopelijk een 7a….

Le Pan Incliné (op 4.20 minuut) klom ik ook. Maar dan wel iets soepeler, hahah…
De boulder “pockets” 4+ in Sabot ook (op 6,40 minuut), overigens (minder soepel… 😉 )
Eén van mijn moeilijkste prestaties; Duroxmanie 6c (op 8,30). Wel vier jaar op rij ging ik meerdere keren per jaar terug naar deze boulder om erin te werken. Ik viel nog één keer van helemaal boven naar beneden en toen werd ik zó kwaad op mezelf dat ik hem daarna klim. Oh wat was ik trots: Durox is een èchte klassieker… en i? Ik klom hem! Wel een andere methode dan op het filmpje. Ik ben minder lang…
Ik klom ook fissure de gauche du trio 3+ in éléphant (op 11.50 minuut). Ook weer op een heel andere manier. Dat is ook zo leuk aan boulderen: iedereen kiest de manier die bij hem of haar past en toch is de moeilijkheid niet veel anders…

Wat ook leuk is, is dat je het samen doet. Eigenlijk ben je overigens meer aan het picknicken en kletsen met elkaar dan dat je klimt. Zo ben je de hele dag gezellig buiten, met je vrienden, en soms ben je even een minuutje behoorlijk intensief aan het bewegen aan een rots.

Voor het spektakel moet je nog even naar 14.40 minuut. Ook deze boulder klom ik. Best hoog, maar als je het doet is het véél minder eng dan wanneer je kijkt… 🙂

En het bos is ècht zo mooi, zo mooi…

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in klimmen. Bookmark de permalink .

4 reacties op Waarom ik zo van Fontainebleau hou…

  1. Het ziet er fantastisch uit! Krijg spontaan ook zin om er heen te gaan en ik ben niet eens van het klimmen, maar ik kan me voorstellen dat je daar een supertijd hebt. Elke keer dat je het over Fontainbleau hebt denk ik ken je Berdorf in Luxemburg? Zo’n supermooi spectaculair gebied en niet al te ver weg. Er wordt veel geklommen, of ze ook boulderen weet ik eigenlijk niet. Als je het nog niet kende: inplannen voor deze zomer 🙂 Als je gaat: bij de ingang van het klimgebied heb je een camping, maar ietsje verderop is camping Bellevue2000. Wat ons betreft het best bewaarde geheim van Berdorf. Een hele ruime camping (even voorbij de stacaravans rijden), goedkoop nooit druk, je mag een kampvuurtje maken bij de tent, en vanaf de camping loop je zo de kloof in.

    Like

    • mariimma zegt:

      En of ik Berdorf ken… ook al zo’n superklimgebied…!
      Je kunt er alleen met touw klimmen (helaas) maar als ik dan tóch met zo’n touw in de weer moet, dan ga ik graag naar Berdorf.

      (ik stond zelfs ook op die camping, Bellevue).

      Like

  2. Christina zegt:

    Prachtig filmpje, ik kan me voorstellen dat je daar echt kunt genieten van het klimmen.
    Wij hebben in Fontainebleau eens een heel mooie wandeling gemaakt, le circuit de 25 bosses, heette de wandeling geloof ik. Zo’n mooi gebied, ik wil er zeker nog eens terugkomen. Er waren ook boulderaars actief toen wij er waren, ik heb met bewondering gekeken. Ook jonge kinderen, die kleinere rotsen bedwongen. En zo’n leuk sfeertje, de klimmers onder elkaar.

    Like

Reacties zijn gesloten.