Toch niet echt vakantie

… want gisteren hadden we die fotoshoot voor de site van de samenwerkende bedrijven…

… en was het maar goed dat ik mijn email even checkte, aangezien er een verzoek tot aanpassing van een offerte lag die echt meteen verzonden moest worden want ze hebben – nadat ze zelf een week hebben nagedacht over mijn aanbieding – haast….

… pas ik graag offertes aan omdat dat een bijna-zeker signaal is voor een nieuwe opdracht…

… en moest het loonbriefje van mijn assistent worden gemaakt, dus ik gaf haar rooster van de afgelopen maand door aan mijn boekhoudbedrijf…

… en moesten die twee wasjes echt even gevouwen en geruimd worden… net als dat de stofzuiger door het huis moest… en de borstel door de WC-pot… en een doekje over het aanrecht…

… en kreeg ik een whatsapp berichtje dat VANDAAG de foto’s van de shoot al moesten worden geselecteerd om verder te bewerken omdat de fotograaf blijkbaar vanaf maandag een maand lang op vakantie gaat….

… wat hij beter doet dan ik…

Zo gaan die dingen. Als je zelfstandige bent. Dus zat ik vandaag veel achter de laptop en tekende Zonne honderden tekeningen die ze me allemaal liet zien. Dat kan dus: werken terwijl je kind thuis is.

Maar inmiddels zette ik mijn out-of-office aan. Morgen wordt het nog wat beter weer, toch? Dan hang ik dan mooi mijn hangmatje op. Niet aan de Sunnybus maar gewoon in de tuin!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in dagelijksedingen, huishouden, werk. Bookmark de permalink .

Een reactie op Toch niet echt vakantie

  1. Oh, zo herkenbaar! Met andere details dan, maar het leven van een ondernemer… (En dat iedereen het toch slimmer voor elkaar lijkt te hebben 😛 )

    Like

Wat vind jij daarvan?

