Lente, we maken de tuin “zomerklaar”

… in de meerwaarde van het winterklaar maken van tuinen heb ik nooit echt geloofd, maar in het voorjaar is dat een ander verhaal.

Dus vroeg ik een kennis van me – armlastige student – om een gat te graven voor de trampoline die de buren en ik van de overburen kregen. En toen de buurman vertelde dat hij het klimtoestel ging afbreken (de buurmeisjes zijn 8 en 10 en “veels te oud”) kreeg ik een deel ervan. Voor de modderkeuken voor Zonne. In de zandbak speelde ze al vorig jaar niet zo veel meer, maar een heuse echte modderkeuken, met een echt kraantje en aanrecht en echte potten en pannen, dat is toch je- van -het?

Ik ging opnieuw de strijd aan met de woekerende braam en bestraatte zelfs een stukje. Wat een rotwerk. Maar stiekem voel ik me altijd een ontzettende powervrouw als ik klussen uitvoer die ik met liefde zou uitbesteden als er een manspersoon in ons huishouden aanwezig was. Dus die modderkeuken komt er. In mijn tempo en wellicht wat krakkemikkig, maar dat mag de pret niet drukken.

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in genieten, handgemaakt, leukedingendoen, singlemum, tuin. Bookmark de permalink .

3 reacties op Lente, we maken de tuin “zomerklaar”

  1. Marle zegt:

    STOER.

    Like

  2. 10jaarnadato zegt:

    Goed van je! Zou je je ervaringen met een eventuele zoektocht naar die manspersoon niet kunnen delen op je blog? Lijkt me leuk om te lezen :-).

    Like

  3. ikleef zegt:

    Zo, ben wel jaloers op die grote tuin van jullie! Zand en water =modder, dat is DE combinatie. Voor ieder kind 🙂

    Liked by 1 persoon

Reacties zijn gesloten.