Een pyjamamiddagje

Wat een nuttige maar drukke werkweek had ik. De éne deadline na de andere en twee dagen kriskras door Nederland om ingewikkelde gesprekken te voeren.
Leuk maar pittig. Zeker wanneer het allemaal zó past dat er nauwelijks breng- en haalmarge is voor de kleuter van en naar school.
Zo bracht ik mijn meisje vandaag naar ouders van een klasgenootje omdat ik al vroeg een afspraak in de randstad had en was ik PRECIES op tijd terug van die afspraak om haar weer op te pikken van school.

Ik ben er trots op dat ik op dit soort dagen geen stress meer ervaar. En ook ben ik er trots op dat ik gewoon iedere dag gekookt heb, deze week. Ondanks de drukte en ondanks de moeheid.

Maar vanmiddag is het wel even klaar, dus trok ik mijn pumps uit en een joggingbroek aan en zitten we op de bank. De mini kijkt een film. En als ‘ie straks is afgelopen misschien nog wel een keer. Soms mag dat.
Ondertussen is de (vaste) telefoon zonder nummerweergave al drie keer gegaan. Waarschijnlijk de ABNAMRO die PERSÉ telefonisch contact wil maar ook PERSÉ geen afspraak wil inplannen anders dan “op vrijdagmiddag” (waarop ik dan zeg dat ik daar niet de hele middag voor thuis blijf…).

Ik neem niet op. Als er iemand dood is kan ik er toch niets meer aan doen en de mensen die denken dat dat wèl zo is hebben mijn mobiele nummer.

Ik ben er niet.

Ik lees een boek. Languit op de bank.

Morgen ga ik wel weer “aan”. Wie komt er even eten brengen, over een uur of drie?

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in dagelijksedingen, werk. Bookmark de permalink .

2 reacties op Een pyjamamiddagje

  1. Mammalien zegt:

    O heerlijk, moet je af en toe doen.

    Like

  2. Thea zegt:

    Geweldig. Hopelijk ben je weer een beetje “bijgekomen” Geniet er van, zo samen. Mini’s worden snel groot. Fijn weekend, groetjes, Thea

    Liked by 1 persoon

Reacties zijn gesloten.