Vegapuur voor beginners les 1

Vegapuur noem ik het maar even. Dus vega zonder kant-en-klare vleesvervangers. Überhaupt zonder kant-en-klare producten.

Ik at dus ooit vegetarisch, 3 jaar lang. Geen idee hoe ik dat deed toen, dus vandaag telt gewoon als les 1.

En wat kréég ik lieve tips en recepten op mijn vraag hoe je eigenlijk vegapuur eet als je geen enkele behoefte hebt om lang in de keuken staan of jezelf keukenprinses te noemen.

Die tip van de biebboeken, daar ga ik iets mee doen. Maar ondertussen had ik ook nog een bijnalege koelkast terwijl ik pas volgende week weer boodschappen gepland had.

“Houd het simpel” werd me ook gezegd.
Dus maakte ik vandaag een aardappelen-groente-vlees maaltijd: gekookte aardappelen, broccoli en een gekookt eitje. En om ’t een beetje spannend te maken, gooide ik wat crème frache en yoghurt in de pan en roerde daar een lepel mosterd, wat peper en citroensap doorheen. En sneed ik miniblokjes kaas voor over de broccoli. En wat tomaatjes omdat Zonne daar dol op is en voor de kleur.

image

Die bloemen, daar kwam Zonne mee aanzetten: ze had ze samen met de buurjongen geplukt…. waarschijnlijk uit de tuin van iemand maar ik had even geen zin in opvoedkundige uitleg. Ze was zo stralend trots…!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in eten en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Vegapuur voor beginners les 1

  1. ikleef zegt:

    Hahaha, vooral die bloemen maken het verhaal af

    Like

  2. ikleef zegt:

    Mag ik jou wat geks vragen? Klopt het dat jij voor je blog betaalt en dat ik daardoor geen mails krijg maar het gewoon in de wordpress inbox krijg? Ik kan het niet zo goed vinden ; -(

    Like

  3. hestia zegt:

    Mooi stilleven! 🙂 Vooral de bloemen maken het helemaal af. 🙂
    Inte

    Like

  4. mirjamdownunder zegt:

    Toevallig postte ik vandaag een logje met een aantal succesnummers. Vega! Makkelijk en smakelijk. 🙂 http://cleanhouseclearhead-mirjam.blogspot.nl/

    Liked by 1 persoon

  5. greet zegt:

    Fantastisch! Zie je, zo moeilijk hoeft een begin helemaal niet te zijn. Gewoon beginnen en vooral met dingen die jullie lusten en kennen…en al in de koelkast hebben.
    Dat sausje klinkt ook goed. Kerriesaus(met curry masala vooral) is ook erg lekker als saus bij broccoli en ook bij ei.

    Ik doe nog maar een tip: Als je rijst bij de broccoli doet, kan je een soort gadogado maken Dat is wat rijst, wat broccoli(oorspronkelijk is gadogado met bloemkool), wat boontjes, een eitje, wat komkommer en pindasaus. Heel fijn gerecht om restjes op te maken.

    Liked by 1 persoon

    • Nannie zegt:

      Klinkt lekker Greet! Ik ga je tip eens proberen. Wij eten pindasaus vaak bij de sambal goreng boontjes (en rijst natuurlijk), maar dit klinkt ook erg lekker.

      Like

  6. VeggieMo zegt:

    Plant Powered Families van Dreena Burton is een heel leuk en goed kookboek. Het is specifiek gericht op gezinnen met kinderen die plantaardig eten.

    Liked by 1 persoon

  7. Nannie zegt:

    Jaa! Gewoon starten is vaak het beste. En elke vega maaltijd is er dan één toch?
    Hoe vaker je vleesloos kookt, hoe makkelijker het gaat.

    Ik maak tegenwoordig trouwens met enige regelmaat een stapel bonen / kikkererwten-burgers. Het is even wat werk, maar ze zijn super goed in te vriezen en (nog belangrijker) kunnen vanuit de vriezer zo de pan in. http://genietenvaneten.blogspot.nl/2016/04/vegaburgers-betaalbaar-en-lekker.html

    Enne… leuk die bloemen!

    Liked by 1 persoon

  8. Greetje54 zegt:

    Is de quiche/hartige taart al genoemd ? Met lekker veel groentetjes erin en is ook ideaal om restjes in te verstoppen.

    Like

Wat vind jij daarvan?

