Nee tis nie kapot, tis nie kapot, nie kapot

Maar ’t is toch wel kapot….

De vaatwasser.

Ik gooi nu al een week of twee heet water erbij want het water dat wordt dus helemaal niet meer warm. En ik prongel een beetje aan de bovenste zwiepert die altijd op dezelfde plek blijft staan. En vervolgens negeer ik dat de vaat niet echt schoon is en zet ik de halfschone vaat weer gewoon in de kast, alsof er niks aan de hand is. Ach, schoon genoeg…

Maar dat is het dus niet.

Hij maakt wel de gewone geluiden, ook al een reden om net te doen alsof ‘ie niet stuk is. En dan negeer ik maar gewoon even dat het programma een uur of wat te lang lijkt te worden.

Maar hij is dus toch stuk. Echt. Kapoet.

Dus ik moet zo’n mannetje… die dat dan effe fixt.

Getver.

 

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in dagelijksedingen, huishouden. Bookmark de permalink .

9 reacties op Nee tis nie kapot, tis nie kapot, nie kapot

  1. Jannie zegt:

    Heb je al een machineschoonwasmiddel geprobeerd? Als alles verstopt zit wordt hij/zij ook niet meer warm

    Like

    • Jannie zegt:

      Kan ook met gewone soda zie klusidee, vaatwasser schoonmaken. Kopje gewone soda oplosse in ongeveer 1 liter water. Op de zeef gieten. Ongeveer 3 uur inweken en dan het heetste programma, zonder afwas. Als hi het dan weer doet, af en toe wat soda gebruiken ter preventie.

      Like

  2. nadasurf zegt:

    Wat is de leeftijd van de machine ? Zweer bij de wat oudere Miele machines gebruiken net wat meer water dus een brandschone vaat 🙂 hoezo niet zuinig gewoon aansluiten op warmwater aansluiting 🙂

    Like

Reacties zijn gesloten.