… en 100+ kledingstukken eruit….

image

Ik kreeg dat pakket met kleding van Anita en dat betekende meer kleding in de opslag en in Zonnes kasten.
En vervolgens vroeg de buurvrouw gisteren of ik haar zakken met kleding wilde doorneuzen voordat het richting kringloop ging. Haar dochters zijn al 8 en 10 dus ik zou het wel even moeten opslaan. Maar ach waarom niet….? En er kwamen nog eens 30 kledingstukken bij….

Geen goed idee.

We waren immers aan het minimaliseren…

Dus ging ik gisteren de zolder op en àlle kleding die er lag ging eraf. Ik sorteerde de kidskleding op maat: twee maten in een doos. Een fikse voorraad: totdat ze een jaar of 10 is hoef ik zo ongeveer alleen maar wat onderbroeken, sokken en maillots te kopen. Wauw.

Ik kwam ook nog – oeps – zwangerschapskleding tegen. En een zak met kleding van/voor mezelf, geen idee waarom dat niet in mijn kast hing.

Ik besloot het nog radikaler aan te pakken: alle kleding uit de kasten. Tijd om eens BH’s van +10 jaar oud weg te gooien. En eenzame sokken die al maanden op hun vriendinnetje dat voor altijd weg lijkt te zijn…. En nog een hoop zooi…

Ken je dat, dat je dat schattige zomerjurkje dat vorig jaar al wat te krap zat nog steeds niet in de zak-voor-het-kleine-zusje-van-het-vriendje wil doen. Omdat het haar zo schattig stond, twee jaar geleden? Toen ze twee jaar oud was dus…?

Nu ging het weg. En ook die tig spijkerbroeken – geen idee hoe ze eraan komt maar ze wil die ze nooit aan, fervente rok-en-jurk draagster. Twee spijkerbroeken (voor bos- en modderdagen) is dus echt genoeg…..

Dus staan er nu vier tassen: één voor de kledingbak, één voor kleine zussie maat 92, één voor kleine zussie maat 98-104 en één voor babyboy maat 72 tot 104.

Ja. Er gaat meeelr uit dan in. En volgende week maar door míjn kast heen. En weer een kwartiertje de zolder op. Het wordt echt wel leger!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in consuminderen, dagelijksedingen, delen, opruimen. Bookmark de permalink .

9 reacties op … en 100+ kledingstukken eruit….

  1. Dat ruimt lekker op.

    Like

  2. Zo, dat ruimt lekker op! 😉

    Like

  3. Gewoon Vlijtig zegt:

    Dat klinkt goed. Ik heb toch één jurkje waar mijn dochter zoooo lief in uitzag niet weg kunnen doen. Ik heb het bewaard bij haar eerste pakje. Nostalgie.

    Like

  4. ikleef zegt:

    Goed bezig! En wat is dat lekker he, zo opruimen 😉

    Like

  5. ik heb niet eens 100 stukken aan kleding (of je moet sokken apart beginnen tellen)

    Like

  6. Nannie zegt:

    Goed bezig zeg! Ik kan melden dat het fijn is om alleen kleding in de kast te hebben liggen die je ook echt graag draagt.

    Hier ging er vorige week het één en ander richting een kledingbeurs van de instelling waar ik werk. Daar is vast weer iemand anders heel blij mee.

    Liked by 1 persoon

Reacties zijn gesloten.