Toegeven aan een opwelling

Ik kocht een stuk grond in Frankrijk. In een opwelling. Het is een stuk grond van 800 vierkante meter met een vergunning om te bouwen plus een makkelijk te realiseren aansluiting op het riool, waterleiding en elektriciteit. Er ligt alleen geen gasleiding in de buurt.

Het ligt helemaal vrij, een deel is nu grasland maar er staan ook mooie bomen plus zelfs een paar rotsen waar je op kan klimmen!!

Altijd al was het mijn droom om daar een tweede huis te hebben. Dat huis staat er nog niet, maar daarmee heb ik geen haast. In de komende vijf jaar moet het er komen en de eerste stap is om te besluiten wat voor huis(je) het gaat worden. Ik denk aan een energieneutraal huis (dus helemaal geen gasleiding nodig) dat in het begin heel klein is maar de mogelijkheid heeft om de loop van de tijd eventueel mee te groeien. Het mooie is dat er veel grond bij ligt, dus het geeft me de mogelijkheid om mensen uit te nodigen om bij ons te logeren of in de tuin te kamperen.

Het stuk grond ligt midden in een erg populair klimgebied. De komende tijd kunnen we dáár kamperen in plaats van op de camping.

En nu komt het.

Het kost 120.000 euro.

Dat geld heb ik eigenlijk niet. Ik heb een aanbetaling moeten doen van 30.000 euro, dat was zo ongeveer mijn hele buffer plus een kleine lening van de familie. De rest van het geld moet ik lenen. Ik heb volgende week een gesprek met mijn accountant om te zien wat er mogelijk is met gebruikmaking van het kapitaal van de BV, hoewel dat eigenlijk vast staat en pas bij pensioen vrij komt. Ik hoop dat hij een truuk heeft. In het andere geval wordt het familie lief aankijken (ik betaal ze wel gewoon rente!) of een extra lening bij de bank.

Ach we zien wel….

 

Het was niet echt doordacht en ik heb er, wat betreft de financiën, wel even wakker van gelegen. Maar soms moet je gewoon je gevoel volgen en ik zie het helemaal voor me hoe we nog jarenlang kunnen genieten in Frankrijk….

Het betekent wel voor mij dat ik voorlopig meer geld moet verdienen (en dat was al een probleem, de afgelopen maanden, hahaha!), op de één of andere manier. En dat mijn plannen om wat vroeger met pensioen te gaan, misschien niet doorgaan.

Toch word ik er héél blij van dat ik het besluit genomen heb!!!

smiley-faces-wallpapers

1 APRIL!!!!!!!!

 

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in dromen, financieel-plan, genieten, hypotheek, toekomst, wonen. Bookmark de permalink .

16 reacties op Toegeven aan een opwelling

  1. Vond het ook al helemaal niet passen bij jou , wel in de toekomst maar niet zo plots klaps😄 Ha ha

    Like

  2. Lot zegt:

    Dat is dan wel een duur gebied voor alleen grond, er staan zat huizen te koop voor minder en met meer grond.
    Maar als je er gelukkig van wordt is het prima natuurlijk.
    Spreek je vloeiend frans? want dat is bij dergelijke vergaande plannen toch wel handig.

    Liked by 1 persoon

  3. Cisca Servie zegt:

    ik vond het al erg duur , en 800 vierkante meter is ook niet zo groot als er al klimrotsblokken op liggen. Wij hebben hier 3600 vierkante meter waarvan 700 voor de moestuin en 700 boomgaard (in aanleg. de rest hebben we gewoon als tuin om het huis. Maar ook wij zijn ooit begonnen met een vakanitiehuisje en wonen er nu bijna 10 jaar

    Like

  4. Lis zegt:

    waaaaaaaaahhhhhhh!!!!! ik zat al bijna in de auto naar frankrijk om je te helpen bouwen 🙂

    Liked by 1 persoon

  5. Verrek! Ik trapte er ook nog in 🙂

    Liked by 1 persoon

  6. 10jaarnadato zegt:

    Hahaha, maar wel jammer! Zou willen dat het waar was (maar dan voor een kwart van de prijs) en dat ik jouw aankoop- en bouwproces dan zou kunnen volgen :-). Want ik kijk serieus wel eens naar stukjes bouwgrond (of in Frankrijk of in Oostenrijk) en soms zijn ze meer dan betaalbaar. En dan inderdaad zo’n energiezuinig huisje erop. Misschien ooit….

    Liked by 1 persoon

  7. Marle zegt:

    Erg leuk. Ik verbaasde me …maar trapte er wel in. 🙂

    Liked by 1 persoon

  8. Mathilde zegt:

    wat nou 1 april. gewoon doen, maar dan wel iets goedkoper.

    Liked by 1 persoon

  9. Mammalien zegt:

    Bizarre opwelling voor iemand die zo netjes budgetteert en consumindert, haha. Maar wel tof zeg, zo’n stuk land! Wow.

    Liked by 1 persoon

  10. Bij de prijs begon ik wel iets te vermoeden, omdat het wel erg veel geld is om in opwelling te doen. Ik was er nog meer ingetrapt als je iets van bv 20.000/30.000 had gekocht. Maar grappig bedacht!

    Liked by 1 persoon

  11. Ineke zegt:

    Niet grappig?

    Like

  12. Floortje zegt:

    Hahaha, goede grap (en ook een goed idee)

    Like

Reacties zijn gesloten.