Minder minder minder

Het blijft moeilijk voor me om spullen weg te gooien.
Ik lijk wel een hoarder….

Een weekje op een paar vierkante meter wonen met VEEL minder spullen om me heen, heeft me geholpen om meer prioriteit te geven aan “spullen weggooien” maar ik blijf het lastig vinden. Niet omdat ik bang ben dat ik ‘ toch “ineens nodig heb” of dat ik me persoonlijk hecht aan spullen, maar omdat ik het gewoon zonde vind om dingen weg te gooien die nog gewoon goed zijn….
Weggeven is dan een stuk makkelijker. Verkopen zou beter zijn maar inmiddels besef ik wel dat niemand zit te wachten op zichtbaar gebruikte plastic campingbordjes.

Ik had ze gewoon nooit moeten kopen. Weet ik nu….

Dus liet ik ze achter. Op de camping. Met een bordje “gratuit” erbij….

Hoppa weer wat rommel minder. ’t Schiet nog steeds niet op en de berg “nog uitzoeken” is nog steeds enorm. Maar… iets minder enorm… (dan tel ik even niet mee dat ik die geweldig lieve dozen met kleding en wolletjes kreeg, van Anita en het Rijke Wijf…)
Zo gooide ik tijdens de vakantie ook eindelijk een tot op de draad versleten handdoek weg. Die van de stapel “nog één keer gebruiken op vakantie en dan wegmieteren”.

Nog twee over….

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in consuminderen, dagelijksedingen, opruimen. Bookmark de permalink .

7 reacties op Minder minder minder

  1. Lis zegt:

    handdoeken, dekens, slaapzakken, kleedjes en plaidjes breng ik altijd naar het asiel. Die zijn er heel erg blij mee… en daar ben ik dan weer heel blij mee 🙂

    Like

  2. Heel herkenbaar. Ik kan ook nooit wat weggooien. Met name als het emotionele waarde heeft.
    Zo had ik nog twee oude computers (Commodore 64 en Amiga 500, met toebehoren) op zolder staan. Als kind/puber zoveel mee gespeeld. Echt jeugdsentiment. Ik kón het gewoon niet weg doen. Onlangs toch de stoute schoenen aangetrokken en besloten het op Marktplaats te zetten voor een liefhebber. Binnen no-time reageerden twee liefhebbers, die beide computers met toebehoren met veel ‘liefde’ hebben overgenomen 🙂 Noem mij te sentimenteel, maar voorlopig is de zolder weer wat meer opgeruimd 🙂

    Liked by 1 persoon

  3. greet zegt:

    In mijn woonplaats is een wekelijkse rommelmarkt waarvan de opbrengst naar het dierenasiel gaat. Ik vind het een goed gevoel geven dat het geld echt daarvoor gebruikt wordt. Dat maakt het makkelijker spullen daarheen te brengen.
    Ik lees de blog van “Sprokkelen” zij heeft ook een leuke aanpak, elke keer 1 item in je huis tellen en kijken wat er daarvan weg kan. Ieder moet qua opruimen zijn eigen wijze vinden, soms duurt het even voor je je manier gevonden hebt. Ik heb mijn manier van Flylady, ik doe een opruimrondje en zoek 27 dingen uit…waarom 27? Omdat Flylady dat ooit noemde…en ik dat gewoon doe. Soms zit ik op 23 en dan zoek ik echt nog even vier dingen erbij,al is het een tijdschrift ofzo.

    Groet,Greet

    Liked by 1 persoon

  4. Lot zegt:

    Ja kamperen is een uitstekende gelegenheid om kleding een laatste keer te dragen.
    Doe ik nu ook met oude kleding, ondergoed en hand/theedoeken want door keukenverbouwing zit ik al 3 weken zonder wasmachine en dat duurt nog wel 2 weken voor die weer aangesloten is.
    Ook de meeste keukenspullen zijn opgeslagen en wat kan je toch veel met van alles 2 ipv tig pannen.
    Nu is er ook geen CV en warm water, zitten we bij een ventilatorkacheltje. Het si wel beetje afzien zo. Ik kook wel normaal want we houden niet van cafetariadingen of pizza als avondeten en de lekkere chinees is tijdelijk gesloten, meer keuze hebben we ook niet op het platteland.

    Liked by 1 persoon

  5. Ik kan me voorstellen dat weggeven dan makkelijker is. Zeker als het nog prima spullen zijn.

    Like

  6. ilona zegt:

    Ik heb altijd een zak/doos staan voor de kringloopwinkel. Als ik dan iets tegenkom dat ik vergeten was gooi ik het zonder er al teveel over na te denken in die zak. En dan af en toe wegbrengen zonder er nog eens in te kijken. Het ruimt langzaam op maar er gebeurt toch iets 😉

    Like

Wat vind jij daarvan?

