Geen televisie

spooky-tv-ghost-static-1535787-639x548.jpg

… dat ding bleef voor mij dus uit, tot nu toe. Een goed begin, we zijn immers “al” twee dagen terug van vakantie.

Zonne keek wél naar haar éne vaste aflevering van Kindertijd per dag: na het eten.

Ik overweeg om dat ook gewoon niet meer te doen: ze heeft het helemaal niet gemist tijdens de vakantie, immers. Ik vind het wel lekker makkelijk om haar daar te parkeren terwijl ik een half uurtje alle rommel-van-de-dag opruim… maar tijdens het kamperen deed ik de afwas (en het opruimen, voor zover nodig…) gewoon als zij al sliep. Kan ook.

Bovendien is het véél opvoedkundiger om samen met haar op te ruimen: opruimen is immers iets wat je gewoon af en toe moet doen. Na het knutselen bijvoorbeeld.

Misschien moet ik het gewoon eens gaan proberen: géén tv… Dan komt die prinsessenjurk die ik Zonne vorige week beloofde, ook eens een keertje af…!

 

(lees hier over prinsessenjurken en ons bezoek aan Mickey)

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in dagelijksedingen, energiezuinig. Bookmark de permalink .

4 reacties op Geen televisie

  1. puckie zegt:

    Geen TV bevalt mij iig prima. Klinkt natuurlijk geweldig, maar mijn kind kijkt wel youtube filmpjes, en een maal per week een film. We hebben twee tabletdagen (daar valt alles met een beeldscherm onder. Tabletdag duurt max 3 uur) en apart 1 film die we samen kijken (lenen bij de bib). Was zelf idd erg afkicken. En om eerlijk te zijn zit ik ’s avonds wel op de laptop blogs te lezen. Helemaal beeldschermvrij ben ik dus niet.

    Like

  2. Ik kan het je ook aanraden, ben al tv-vrij sinds ik op kamers ging (16 jaar geleden) en ik mis niks. Ik kijk series die ik graag wil zien via uitzendinggemist op mijn laptop. Het grote voordeel is dat je veel selectiever kijkt. Toen ik ging samenwonen was er wel weer even een tv, en jeetje wat ga je dan weer makkelijk veel kijken, de ene onzin serie na de andere en vooral veel, heelveel reclame. Ook al die herhaling in programma’s, pfff simpel werd ik er van (na de reclame ga je dit zien, net heb je dat gezien enz.) lieve programmamaker, mijn spanningsboog is wel langer dan 10 minuten… Overigens kijkt mijn zoontje wel tv, maar inderdaad via de iPad. Dus dat grote dingen hebben wij voorlopig niet nodig. Veel plezier met extra handwerken de komende tijd 🙂

    Like

  3. Nannie zegt:

    Zoon kijkt wel tv / ipad. Hoeveel wisselt een beetje en hangt vooral van mij af. Bij ons gaat de tv na het eten pas aan als we helemaal klaar zijn met opruimen. Zoon hoeft niet percé mee te helpen met opruimen, maar als hij helpt zorgt het er wel voor dat we eerder klaar zijn 😉

    Ik heb er een hekel aan als de boel hier gaat hangen terwijl ik nog druk bezig ben om de gezamenlijke rommel op te ruimen. Als de boel aan kant is, dan vind ik het wel gezellig om met zoon op de bank ‘tv te kijken’ (= hij kijkt tv en ik lees een boek met hem op schoot).
    Op dit moment echter weinig tv ’s avonds. Of ik heb er geen zin in, of zoon is al lekker zelf aan het spelen of we doen gezellig een spelletje of zo. Ook leuk.

    Like

  4. Lot zegt:

    Wij kijken graag en best wel veel. Het nieuws, achtergrond programma’s, kwisjes zoals 2 voor 12 en enkele series en dat dat dan maar 1x per week is vind ik eigenlijk wel leuk gewoon wachten ipv bingekijken. Films en series van de commerciele nemen we op en de reclame kunnen we dan overslaan. Ook Belgie kijken we regelmatig.
    We kijken ook echt een selectie en niet als achtergrondgeluiden/beelden, daar vind ik ook niets mis mee.
    Toen mijn dochter klein was was er ook nog geen internet dat was wel lekker makkelijk achteraf gezien. Opvoeden lijkt me tegenwoordig zo wie zo veel moeijker.

    Liked by 1 persoon

Reacties zijn gesloten.