27 maart

Vanmorgen werden we wakker op de camping in Bourg-Fidèle. Ik besloot gisteren om naar deze camping te gaan omdat we (ik vooral… jij wordt niet zo snel smelly…) echt even een douche wilden. Dus daarmee begon onze ochtend. Met helaas een koude douche. Waar ik dus 13 euro voor betaalde gisteren (de kosten voor één nachtje camping) want verders hadden we deze camping immers helemaal niet nodig: Sunny parkeert ook prima op parkeerplaatsen en in Frankrijk doet niemand er moeilijk over dat je in je camper overnacht. Zo lang je maar je luifel uitdraait en je barbecue aansteekt, hmmm…

Maar goed. Koude douche dus. En daarna krijg ik het op mijn heupen: ik wilde naar huis! Even geen gedoe meer met oncomfortabele douches en te koude aankleedruimtes en klappertandende meisjes. Even een WC waar je gewoon op kan zitten. Even niet steeds de spullen van die éne vriend die niet meer kwam en die eigenlijk niet passen, moeten verschuiven en verplaatsen zodat wij er gewoon kunnen wonen.

Dus die toeristische route door de Ardennen die ik had gepland verandert in een relaxed ritje over de snelweg. Met veel pauzes, dat wel. Pauzes waarin jij tekeningen maakt voor mij en ik verder brei aan je vestje. Nog twee halve mouwen en dan kan ‘ie in elkaar…

Zo kwamen we aan het einde van de middag thuis aan. Home sweet home. Jij kunt gewoon weer zelfstandig naar de WC zonder dat mama mee moet. Ik nestel me op de bank.

En morgen ga ik nadenken over beperkingen op de televisie, want zonder dat stomme scherm is het leven gewoon eigenlijk véél leuker…!

 

(en die andere dagen die schrijf ik nog wel, misschien… morgen… of zo…)

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in genieten, vakantie. Bookmark de permalink .

5 reacties op 27 maart

  1. Nannie zegt:

    Jammer van die extra spullen. Dat is inderdaad niet handig in zo’n kleine ruimte.

    Mbt dat wassen: wij deden dat altijd met een teiltje (met gekookt warm water) en een washandje. Dat gaat op zich goed en is prettiger / warmer dan zo’n douchehokje waar de wind doorheen waait. Alleen voor het haren wassen had ik een douche nodig.

    Like

  2. Lis zegt:

    als wij in koude tijden op de camping staan en de campingdouche dus niet echt comfortabel meer is, dan gaan we om de dag even zwemmen. Kun je daarna heerlijk warm douchen voor je je weer afdroogt 🙂
    De meeste ‘gewone’ gemeentezwembaden in frankrijk zijn niet duur voor jou en gratis of nog goedkoper voor je kleintje, dus onder de 13 euro moet zeker lukken.

    Liked by 1 persoon

  3. Toen wij hadden gekampeerd heb ik nog wekenlang genoten van de luxe van ons huis : )

    Like

Reacties zijn gesloten.