21 maart

image

We checken een voor ons nieuw gebiedje uit: Beauvais. Het is een vrij chaotisch klimgebied met veel héle lange traverses. Het klimmen valt me tegen: die schoenen die ik gratis geregeld had zijn ook niet veel meer dan niks waard. Slecht rubber, amper wrijving. Daardoor sta ik slecht op mijn voeten waardoor mijn armen behoorlijk verzuren…

Ik klim nog geen deuk in een pakje boter. Gelukkig hoef ik – nog – niet te presteren vandaag. Tis allemaal training…

En ach… de zon schijnt, het is er heerlijk rustig en jij bent de hele middag heerlijk aan het spelen… Je klautert op hoge blokken en je maakt bos-soep. Zoals zo vaak ontdek ik opnieuw dat jij aan een paar takken, denneappels en steentjes genoeg hebt.

image

Een prima dagje.

Ook voor dieven want als we terugkomen zag ik al snel dat er mensen binnen waren geweest.
Mijn “lokportemonnee” met ongeveer tien euro aan kleingeld en twee ongeldige bankpassen is van alle cash ontdaan. En net zoals de vorige keer dat er dieven binnen waren geweest, is de koelkast – op een paar aangebroken verpakkingen na – ook leeg. Wederom geen braaksporen, blijkbaar is het niet zo moeilijk om erin te komen…

Alle “geheime plekken” waar mijn waardevolle spullen liggen, zijn niet ontdekt: mijn laptop, navigatiesysteem, e-reader en verstopte briefjes van 20 euro zijn er nog. En ondanks dat ik het een rotstreek vind, heb ik géén zin om mijn dag te laten vergallen.
Dus gaann we naar de supermarkt en kopen we verse aardbeien – zo groot als mandarijnen, vast niet biologisch.

En als we even later bij een stoplicht staan, nemen we een lifter mee. Een gedistingeerd ouder meneertje met sik en petje. Heel erg Frans. De meneer heeft zó veel te vertellen dat hij de achterbank te ver weg vindt. Hij gaat op zijn krakende knieën wat dichterbij zitten en vertelt honderduit: een lokale wandelaar die iets te ver weg was gegaan.
Hij had al drie kwartier staan wachten tot ik hem meepikte. Tja…. van zijn landgenoten moet hij het duidelijk niet hebben….
De gepensioneerde heer vertelt over zijn fietsavonturen: de hele wereld trekt hij rond met een tentje en een slaapzal op zijn rug. Hij komt nèt terug van Chili.
Zo wil ik ook wel oud worden, reageer ik in mijn beste Frans. Ik ben er trots op dat hij amper rekening lijkt te houden  met het feit dat Frans verre van mijn moedertaal is…. maar ach blijkbaar wil hij gewoon zijn verhalen kwijt…

Wàt een inspirerende ontmoeting….!
En tja… die inbraak ben ik alweer vergeten. Ze zullen in ieder geval meer genieten van die champignonnetjes dan jij. Want jij blieft ze niet…

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in 7a-trainen, genieten, klimmen, leukedingendoen, vakantie. Bookmark de permalink .

2 reacties op 21 maart

  1. Nannie zegt:

    Slim van je die lokportemonnee. Gelukkig waren er geen grote zaken weg, maar flauw is het wel!

    Hopelijk is het nu klaar.
    Veel plezier met klimmen!

    Liked by 1 persoon

  2. Lis zegt:

    Slimmert! Ik ga acuut een lokportemonnee aanleggen voor in de stacaravan!
    Mijn vader had vroeger altijd zijn dure zonnebril los verstopt in de auto liggen en een goedkoop prul in het tasje van de dure in het dashboardkasje, moet ik nu aan denken.

    Liked by 1 persoon

Reacties zijn gesloten.