19 maart

We blijken aan de rand van een weiland te staan. ’s morgens krijgen we bezoek van een zwijn, Zonne herkent hem “VAN HAKUNA MATATA MAMA!!!”.
Het zwijn schrikt van al dat enthousiasme en gaat er op een drafje vandoor. Ik zie nog nèt zijn dikke billen….

We ontbijten met het brood en de yoghurt van thuis. De cruesli is een beetje muf maar kan nog net.
Vervolgens rijden we binnen tien minuten Roye in, waar we op zoek gaan naar een boulangerie. Die vinden we, en wàt voor een….!!

image

We kopen een pain céreale, een croissant au beurre en een croissant aux amandes. En natuurlijk de taartjes…!

image

Ik word nog aangesproken door een corpulente man in trainingsbroek die niet meer al zijn haren en tanden heeft. Of ik zin heb in koffie en of ik getrouwd ben? Ik lieg en knik ja. Niet ècht mijn type…

Ik kom er tijdens ons tweede ontbijtje achter dat we amper bekers bij ons hebben en ik ben de fluitketel vergeten, het steelpannetje zal moeten overwerken de komende dagen voor mijn dagelijkse café au lait…

We rijden verder, de péage laten we links liggen. Wij zijn niet meer onderweg; we zijn er al.

Omstebeurt mogen we een cd: na Dikkertje Dap is Adèle aan de beurt. Em terwijl jij gilt van pret dat ee een BERG AFRIJDEN MAMA! overvalt me een puur gevoel van vrijheid, liefde en geluk.

Ja het was een goed idee om weer eens samen weg te gaan!

We rijden tussen eindeloze graanvelden door en passeren desolate dorpen.

image

We komen bijna in Senlis en ik herinner me dat daar op zaterdag altijd een markt is met veel lokale en bio produkten. Ik twijfel… stoppen of door… en laat jou beslissen. Jij wilt naar het bos dus we rijden door…

Dan zie ik ineens dat we bij het Abbaye de Chaalis zijn. Ik was er al twee keer op zoek naar; beide keren midden in de nacht. En nu rijden we er zomaar langs!

Ik parkeer Sunny op een megagrote parkeerplaats. Ze staat er helemaal alleen.
Wij bezoeken de ruïne en bekijken de fresco’s.

image

image

image

image

Dan komen we om 2 uur aan in Bas Cuvier. We rennen en huppelen het bos in en klauteren de blokken op.

Ja. We zijn er…

image

image

image

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in genieten, leukedingendoen, roadtrip, SunnyBus, vakantie. Bookmark de permalink .

6 reacties op 19 maart

  1. Turfie zegt:

    Wat een gezellig blogje. Je laat ons meegenieten, zo leuk. Groetjes, Turfie

    Liked by 1 persoon

  2. Polly zegt:

    Wat zien die taartjes er lekker uit. 🙂
    Veel plezier samen in la douce France!

    Liked by 1 persoon

  3. Thea zegt:

    Veel plezier samen. Ik krijg er nu al weer zin in!

    Liked by 1 persoon

  4. Marie zegt:

    ohhhh. ik zou er willen zijn….Geniet er lekker van en laat ons heerlijk mee genieten …..

    Like

  5. Mariska zegt:

    Het meelezen is al genieten….. Veel plezier!

    Liked by 1 persoon

  6. Wilma zegt:

    “Zucht” Frankrijk……….. 🙂 veel plezier!

    Like

Reacties zijn gesloten.