Vertrek

Ik had gepland om ’s morgens, als Zonne op school was, de Sunnybus in te pakken. Nadat ik geholpen had met Palmpasenstokken knutselen. Maar natuurlijk was ik niet om 10 uur maar om 11 uur thuis. En natuurlijk kwam er een belangrijk zakelijk telefoontje. En moest ik nog snel snel één en ander programmeren. En ging ik haastjerepje via school (Zonne is op vrijdag om 1 uur klaar) naar kantoor om wat ducumenten in te scannen: thuis kan ik dat niet.
Dus pakte ik daarna pas de bus in. En dat kostte meer tijd want ik had ‘m in november leeg geruimd.

Ik had gepland om ongeveer 3 uur ’s middags te vertrekken dus natuurlijk vertrokken we om 5 uur. Ik moest immers ook nog even die twee boeken terugbrengen naar de bieb. Dus aten we om half zes een boterhammetje tijdens het rijden zodat we pas om 7 uur pauze hielden.

Ach zo gaat het altijd met die inpak- en vertrekplanningen van mij. Ik leer hey nooit…

Ik haakte aan aan het plan reed ik vervolgens door totdat tweederde van de reis erop zat. Geen file. Top. Een uurtje later dan gepland vond ik een overnachtingsplekje. In het donker dus eigenlijk geen idee waar we nu precies zijn: aan de rand van een dorpje langs een onverharde weg. Ergens in de buurt van de péage tussen Lille en Parijs. Nog dik twee uur rijden, morgen.

Wie weet worden we morgen gewekt door een nieuwsgierige boer. Leuk!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in leukedingendoen, roadtrip, vakantie, Zonnekind. Bookmark de permalink .

Een reactie op Vertrek

1. Nannie zegt:

Herkenbaar hoor…
    En da’s het handige van een campertje: dat je overal kunt staan.