23 maart

…. en waar gaan we dan naartoe…?

2016-03-24 11.28.05Juist… heel consuminderig…. maar wèl leuk…

Ik heb erg genoten van deze dag, vooral natuurlijk omdat jij het te gek vond, met als AB-So-Luut Hoogtepunt toen je de Échte Elsa en Anna (en andere prinsessen) zag…

Ach meisje wat heb jij genoten en wat genoot ik van jou!

Maar net als de eerste keer dat ik dit Parijse pretpark bezocht, kon ik me niet helemaal aan mijn “mitsen en maren” gevoel onttrekken.

Ik heb overwogen om foto’s te maken van wat ik gezien heb, maar ik vond dat te ver gaan. Ik wilde niet dat het een obsessie zou worden waardoor ik minder zou genieten van deze dag.

Maar ik wil het tóch even kwijt…:

  • Allereerst: wát een commercie.. Wat was ik blij met mijn zelfgesmeerde boterhammen toen ik zag wat een mini hamburger menu kost. En wat zijn er véél winkeltjes met zooi voor grote mensenprijzen. Volgens mij zijn er meer winkels dan attracties…
  • Wat zijn er toch véél sjaggerijnige mensen in zo’n pretpark! Volwassen vrouwen van mijn leeftijd met Mickey Mouse oren en een mega negatief smoelwerk. Ik bedoel, zet dan niet van die oren op, dat staat niet met zo’n hoofd erbij.
  • Wij waren de enigen die meedansten tijdens zo’n operette-achtige show. Verder werd er volkomen emotieloos naar gekeken. Behalve dan door de kinderen.
  • Wij huppelden van attractie naar attractie en probeerden de wachttijden te verkorten door te spelen en te kletsen. Ik zag verder amper interactie tussen ouders en kinderen, behalve dan dat ze werd verteld dat ze zich moesten gedragen. En er werd snoep uitgedeeld. Veel snoep.
  • Veel dikke mensen, ook…
  • Mijn kleine prinses was met haar spijkerbroek en lekkere warme (niet meer zo schone..) winterjas in de minderheid. De meeste meisjes hadden een volledige prinsessen-outfit aan, inclusief schoenen, kosten van de outfit ongeveer 100 euro. Maar niemand was zo mooi en zo lief als zij, lekker puh!
  • Volgens mij is het de bedoeling dat je het LEUK hebt mensen!
  • Ik kreeg hoegenaamd geen contact met andere bezoekers, zelfs geen glimlach-oogcontact. De uitzondering: lieve gehoofddoekte moslima’s. Je zou er bijna een vooroordeel van krijgen…
  • We hadden wel héél leuk contact met sommige medewerkers, die erg positief reageerden als wij kwamen aangehuppeld. Eén jongeman liet Zonne schrikken, maar zij was vervolgens niet voor één gat te vangen en kietelde hem terug. Hij was zo gecharmeerd van mijn prinses dat we nóg een ritje mochten, zonder wachtrij. En vervolgens kreeg hij een knuffel en een kusje. Ook dat moment was een hoogtepuntje…

Mijn conclusie?

Echte schoonheid zit van binnen.

En mijn prinses, die niet één keer zeurde dat ze gedragen wilde worden, dat ze óók een megalolly, ijs of een suikerspin wilde, dat ze óók een prinsessenjurk wilde…?

Die lieve prinses van mij kreeg toen we weg gingen een doosje met zeven ringen. In Tinkerbell-thema. Want Tinkerbell is niet alleen mooi en schattig, maar ook stoer en grappig, aldus mijn vierjarige. En laat ik het daar eens helemaal mee eens zijn…: Tinkerbell: de disneydame met pit…!

Zeven ringen voor zeven euro. Toch iets gevonden wat aan mijn consuminderbehoefte voldeed. En als ik weer ‘es vind dat we naar een attractiepark moeten, dan ga ik weer gewoon naar het sprookjesbos, véél leuker!!

 

 

 

 

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in consuminderen, positiviteit, roadtrip, vakantie, Zonnekind. Bookmark de permalink .