Fruitdrankjes

2016-02-25 15.02.56

Ik ben helemaal geen fruiteter. Ondanks dat ik echt wel weet dat ’t mot. Of dat ’t beter is… Daarnaast ben ik nogal een hakken-in-het zand type als het gaat om het volgen van trends, en al helemaal al die eet-trends van de afgelopen tijd. Alle tegendraadsheid die ik in me heb komt dan boven.

Maar… ik was dus ook aan het zorgen voor zo weinig mogelijk voedselverspilling, wat nog geld bespaart bovendien…. En ik koop tóch fruit: het zit in mijn pakket dat ik iedere week ophaal. Dus die smoothies, die ik obstinaat fruitdrankjes blijf noemen, zijn eigenlijk wel héél handig. Gedachteloos slurp ik twee kiwi’s (mèt schil), een sinaasappel en een banaan weg en daardoorheen zit dan nog wat restjes groente. Witlof bijvoorbeeld, vandaag. Daar proef je niks van.

En ja het is lekker.

Hou maar op. Ik ben om. En Zonne ook trouwens. Die blieft er overigens wèl een rietje bij. “Want anders krijg ik zo’n snor mama”. En ook die hebben we. Herbruikbaar zelfs… hoewel ik twijfel aan of dat ding wel goed schoon wordt…

Maar wel gewoon met de staafmixer hè? Voor mij geen dure blender….

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in consuminderen, dagelijksedingen, eten. Bookmark de permalink .

11 reacties op Fruitdrankjes

  1. Hahaha… wat goed van je! Tsja, het is helemaal in. En de slowjuicers vliegen als warme broodjes over de toonbank, terwijl die dingen toch een paar honderd euro kosten 🙂 Wij maken smoothies, met yoghurt en fruit met wat honing. Wel in een gekregen blender, die nog ouder is dan wij zelf…

    Like

  2. Petra zegt:

    Hier gaat het wel in de blender, omdat ik geen staafmixer heb..
    Ik vries altijd fruit in als het overrijp wordt. Dat met een glas sap in de blender bevalt mij erg goed. Erbij gooi ik groente. Restje sla, war spinazie, bietje, wortel.

    Ik eet dolgraag sinaasappel en mandarijnen, bosbessen, blauwe bessen, mango en frambozen. Voor de rest hoef ik enkel stoofperen. Ik koop banaan, appel, peer, ananas en kiwi voor in de sapjes.
    Ik reken altijd een half glas sap en twee stuks fruit per persoon, groente maximaal 300 gram per persoon. Ik wil niet al te veel suikers naar binnen gieten dus beperk ik de hoeveelheid fruit een beetje.

    Petra

    Like

  3. Daantje zegt:

    Lekker hoor 😉 Ik moet ook weer eens aan de fruitdrankjes 😉

    Like

  4. Jeetje, kiwi met schil en witlof in 1 drankje… Ik vind het stoer dat je die wegkrijgt.

    Like

  5. Lot zegt:

    Ik vind fruit juist weer lekkerder om zo te eten ipv in smooties. Ik begin er de dag ook mee, in de winter sinaasappel en mandarijn of kiwi lekker pellen en opeten en koffie erbij. Voor mij een rustig ontspannend begin van de dag.
    In de zomer graag nectarines en platte perzikken.
    In de vriezer liggen nog bramen, kruisbessen en mirabellen die gebruik ik wel voor smooties of in yoghurt.

    Like

  6. Sas zegt:

    Ik snap nooit zo goed waarom iemand een volkomen mooie stuk fruit of groente zomaar door de blender gooit. Ik kijk ook vol afschuw naar wat men dan opdrinkt, het ziet er niet smakelijk uit, geef mij maar een mooi stuk fruit wat ik zo kan opeten, of in stukjes kan snijden zoals de ananas of de mango.

    Ik vraag me ook af of men niet te veel suikers binnen krijgt aangezien er vaak meer ls 3 stuks fruit weg gedronken wordt.

    Groetjes Sas

    Like

Reacties zijn gesloten.