Mijn eerste ervaring met Sn@ppc@r

car-key-1447248-638x480

In het verleden heb ik jarenlang een – zakelijk – abonnement gehad op Green.wheels. Maar eerlijk gezegd vond ik dat helemaal niet zo goedkoop: voor een uur of 6 (rit plus bezoek plus terugreis) en ongeveer 150 kilometer, kwam ik al snel uit op 70 euro. En dan betaalde ik ook nog maandelijks een vast abonnementsbedrag. Dus in de loop van het afgelopen jaar zette ik het abonnement stop en zocht ik naar andere oplossingen.

Omdat Sunny op het moment in de garage staat, waar ze wacht op een nieuw stuk uitlaat, was het afgelopen weekend het moment waarop ik Sn-appcar kon uitproberen.

Het werkt best handig. Door in een zoekmenu je postcode in te vullen, krijg je een overzicht van de beschikbare auto’s bij jou in de buurt. Per auto worden er meerde foto’s en een korte omschrijving getoond, en ook de prijs. Als je een profiel hebt aangemaakt kun je ook auto’s selecteren waardoor je in de toekomst makkelijker een keuze kunt maken.

Aangezien ik de auto nodig had voor familiebezoek op 50 km afstand van mijn huis, had ik eigenlijk geen eisen dus liet ik de prijs en de (loop-) afstand mijn keuze bepalen. Ik heb immers een dure e-bike en wil deze niet zomaar een dag ergens aan de straat zetten.

De site adviseerde me om meerdere huur-aanvragen te doen, voor het geval de eerste niet reageerde. Geen verkeerd advies, het zijn immers gewoon particulieren.

Ik ontdekte dat het lastig is een auto te huren gedurende korter dan de dag; meestal betaal je gewoon de dagprijs. En het viel me mee hoe snel mensen reageerden. Ik vroeg drie auto’s aan en er reageerden twee eigenaren. Ik koos voor de auto die het dichtst bij mijn huis was.

De overdracht van de auto was erg simpel. Wel moet je een overdrachtsformulier uitprinten (en als je geen printer hebt moet je daarvoor naar de bieb…) om de kilometerstand op te noteren en eventuele al aanwezige schade op te nemen. De eerste 100 km zijn gratis dus als je – zoals ik – daar net binnen blijft ben je voor € 25 het vrouwtje. Ik kocht overigens wel nog even voor € 7,50 het eigen risico af, dus dat werd €32,50… Plus 8 euro voor de benzine…

Overigens ga ik deze auto niet meer huren. Hij reed prima maar de eigenaresse houdt haar auto niet schoon en deze rook behoorlijk muf en ranzig. Nu ben ik ook niet zo van het stofzuigen en afstoffen van mijn auto, maar als het iemands anders zooi is voelt dat toch anders….

Conclusie

Voorlopig koop ik geen auto; als ik maar zo één of tweemaal per maand een auto nodig heb dan is het gewoon veel goedkoper om er dan gewoon eentje te huren.
Ik probeer deze internetdienst nog een aantal keren uit om wat meer ervaring op te doen. En ik hoop dat ik de volgende keer een auto tref die bloemtjesfris ruikt!

Met dank aan bespaarbalans voor de voucher, waardoor ik voor deze rit nog minde geld kwijt was…

 

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in consuminderen, delen, SunnyBus. Bookmark de permalink .

2 reacties op Mijn eerste ervaring met Sn@ppc@r

  1. Goedkoop per dag. Zojuist even gekeken maar de prijzen zijn hier aanzienlijk hoger. Het scheelt weinig wat je nu betaalde ten opzichte van green wheels, ik zou gaan voor de dichtstbijzijnde locatie.

    Like

  2. Grappig! Dat scheelt dan idd wel! Hier bleken er ook wat in de buurt te zijn, maar niet echt op loopafstand. Gelukkig heb ik een auto!

    Like

Reacties zijn gesloten.