Wat zou jij doen….

slot-machines-1417312-639x930 (2)

… met een half miljoen….?

Tja ik doe niet mee met welke loterij dan ook, dus dat half miljoen zou ik nooit winnen. Maar stel dat het me in de schoot geworpen zou worden, bijvoorbeeld omdat die oudoom van mijn vader al zijn nakomelingen onterfd zou hebben en in een opwelling mij erfgenaam had gemaakt…

… wat dan…?

Ja ik heb mijn plan wel klaar.

Allereerst zou ik investeren in een mooi goed doel. Het wereldvrouwenhuis, bijvoorbeeld…. of één of ander mooi weeshuis in een ver vreemd land… Het lijkt me fantastisch om zo’n organisatie te verrassen met een bedrag met vier nullen…

Ik zou gewoon blijven werken. Ik zou mijn hypotheek versneld blijven aflossen en die versnelling zou gemakkelijker en sneller gaan dan dat ik nu in gedachten heb. Gewoon *hup* een aantal jaren het maximale boetevrije bedrag. Over een jaar of zes zou het dan klaar zijn.

Ik zou gaan verbouwen. Dat souterrain zou er komen, de tuinkamer verplaatst, de achtergevel naar achteren, een badkamer en een extra slaapkamer boven erbij.

Mijn huis zou dan ideaal zijn om voor een deel te verhuren want al die ruimte hebben wij niet nodig. Misschien zou ik eerst nog even nadenken over die andere droom van me, namelijk pleegmoeder worden en een groter gezin. Ik denk echter dat ik sowieso hard zou gaan nadenken over manieren om passief inkomen te regelen en verhuur van een woning is dan erg gemakkelijk.

Misschien zou ik die verbouwingen wel niet allemaal uitvoeren. Misschien zou ik een groot deel van het geld besteden aan de aankoop van een pand om dát te verhuren. Een leuk studentenhuis. En dan mijn eigen huis iets minder rigoreus verbouwen, voor meer woonplezier. Door extra te reserveren voor aflossingen zouden die andere verbouwingen op termijn alsnog mogelijk zijn omdat ik immers meer inkomen zou halen vanwege de verhuur van dat pand.

En oh ja. Ik zou gewoon blijven werken. Want ik vind werken leuk.

Maar die éne reis, een roadtrip voor twee chicka’s, Zonne en mijzelf, die zou binnen een week of zo geboekt zijn.

Ik droom gewoon nog even verder. Iemand een leuke bestemming voor die roadtrip?

master-roads-4-1448041-638x403

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in dromen, financieel-plan, goededoelen, roadtrip, sparen, toekomst. Bookmark de permalink .

3 reacties op Wat zou jij doen….

  1. Janne1950 zegt:

    ..met een camper door Australië en Nieuw Zeeland!

    Like

  2. Ja leuk om zo te dromen he?
    Ik heb ook nog een rijtje plannen. Ik wil iemand die al jaren vrijwilligerswerk doet in het buitenland een pensioen geven (want in NL krijgt ze het niet). Daarnaast hypotheek oversluiten/aflossen, nieuwe keuken, iets ruimere auto, mooie reis naar de VS met manlief, en met ons gezin een tijdje naar een warm land. Iemand de laatste klusjes van huis en tuin laten afmaken. Man een dagje minder werken. Verder lekker weggeven aan mooie doelen, die regelmatig mijn pad kruisen. Het is vast zo op 😉

    Like

  3. Janny zegt:

    Oh ja, plannen genoeg. Hypotheek versneld aflossen, een mooie kas voor onze groentetuin. En een reis naar Australië met ons gezin. Daarnaast een paar goede doelen steunen met een mooie bijdrage. En zolang het schip met geld niet binnen is, sparen we gewoon door voor de reis en de kas en zijn we tevreden met wat we wel hebben. En we kunnen gelukkig die goede doelen ook steunen, alleen met kleinere bedrage,

    Like

Reacties zijn gesloten.