Podiumplaats voor mariimma

image

De laatste keer dat ik aan een klimwedstrijd meedeed is misschien wel tien jaar geleden. En serieuze deelname aan een wedstrijd is nog veel langer geleden.
In het klimmen heb je namelijk de zogenaamde “events” die laagdrempelig zijn, en de echte competitiewedstrijden.

Daar deed ik gisteren aan mee.

En ondanks het laagdrempelige karakter ervan vond ik het best pittig…
Het is lastig om als een relatief bekende persoon in dit kleine wereldje, aan een dergelijk event mee te doen. Al meteen voelde ik de druk van de verwachtingen van de mensen met wie ik er was en dat was best een zware last. In mijn tak van sport is concentratie en timing erg van belang. En voor mij was dat lastig in deze drukke omgeving met veel mensen die naar me keken en me met de beste bedoelingen aanmoedigden. Daar heb ik altijd moeilijk mee om kunnen gaan…

Ook vond ik het lastig om te merken dat goede bekenden van me zich niet in hun kaart lieten kijken en ineens minder gezellig deden als dat ik van ze verwachtte. Dat zou ik als compliment moeten opvatten: blijkbaar werd ik gezien als concurrent…. maar… tja… ik houd het liever vriendschappelijk…

Al met al was het dus een behoorlijke confrontatie met mezelf. Maar desondanks kon ik na een klein uurtje voldoende ontspannen om ook gewoon te genieten van de ontmoetingen met oude bekenden en nieuwe mensen. Samen sporten is iets waar ik erg van kan genieten, en gelukkig gebeurde dat ruimschoots…

Tot mijn grote verbazing stond ik zelfs gewoon op het podium….!
Maar…. later bleek dat in mijn categorie (“ouwe mensen”) gewoon maar vier dames meededen… Toch leuk dat ik niet laatste werd…!

Grappend over dat wij ouwetjes wel drie dagen het bed zouden moeten houden om bij te komen van deze fysieke inspanning, verlieten we het podium.

Ja het was een leuke dag…. maar of ik volgend jaar wéér meedoe valt nog te bezien…….

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in 7a-trainen, klimmen, leukedingendoen. Bookmark de permalink .

2 reacties op Podiumplaats voor mariimma

  1. Ja, ja, oud. Leuke ervaring. Bijschrijven in je herinneringen voor als je echt oud bent.

    Like

  2. Is dat gehaakte tasje van jou? Gaaaaf!!!! Goed gedaan hoor ‘oud wijf’.

    Like

Reacties zijn gesloten.