Woeps…. ik had een leuke dingen budget….

money-matters-1173124-639x426

Als ik iedere maand meer dan 100 euro over het leuke dingen doen – budget heen ga, heb ik aan het einde van het jaar 1.200 euro te veel uitgegeven.

Dat moet ik onthouden.

Want het was wel wat veel, deze maand….

Nu kwam dat onder andere omdat ik die 12 baden kaart voor het zwembad kocht en die kaart is nog zo goed als vol. En ook ben ik maar eens per jaar jarig, ik vierde het haast nooit en nu wel, dus onder de streep is mijn “levenslange verjaardagsvierbudget” nog lang niet op.
En omdat het nu eenmaal winter is en echt te koud voor een – veel goedkopere – picknick in het park, gingen we naar een koffietentje…
We gingen naar Amsterdam voor een rondvaart in een boot, ik wilde dat al jaren.. . Ook kocht ik kaartjes voor het eens-per-jaar klim event van komend weekend. Kosten inclusief t-shirt en maaltijd: 26 euro. Tja….

Uitzonderingen…. Toch?

Niet helemaal waar…. want inmiddels lijkt het regel te zijn dat ik op onze vaste klimzondag voor ons tweetjes een koffie en een sap en een tosti en soms ook een duur broodje bestel. Alles bijmekaar voor 10 extra euro’s. Maal vier zondagen…. is 40 euro. Ik had ook gewoon “net als vroegah” mijn eigen bammetjes mee kunnen nemen…
Ik merk dat ik het lastig vind om die boterhammen tevoorschijn te trekken wanneer ik nog even blijf hangen, na de training, en de vriendinnen een heerlijke koffie met dito broodje bestellen. Voor zichzelf en twee kinderen bijvoorbeeld….

Maar toch… als ik het hele jaar lekkere broodjes en koffie bestel dan kost me dat 500 euro… En ik wil immers van die hoge hypotheekschuld af en wat zij doen moeten ze lekker zelf weten.

Dus toch maar wat rustiger aan doen, in de komende maanden…!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in budget, geld, leukedingendoen. Bookmark de permalink .

6 reacties op Woeps…. ik had een leuke dingen budget….

  1. Ikke zegt:

    Misschien breng je juist de andere wel op het idee om zelf iets mee te nemen.

    Like

  2. Janne1950 zegt:

    ..je kan ipv boterhammen ook thuis alvast LEKKERE BROODJES maken om mee te nemen!

    Like

  3. En heb jij dan ook vaak spijt omdat die broodjes/tosti’s/appeltaartjes/sapjes uiteindelijk helemaal niet zo lekker zijn als die je zelf maakt? Daar kan ik dan van balen, dat ik voor een kop thee €1,75 heb betaald terwijl ik thuis heel lekkere kwaliteitsthee heb staan.
    Die rondvaart vind ik een heel leuk idee voor een verjaardag!

    Like

    • Lot zegt:

      Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik koop wel eens een broodje onderweg bij tankstation en dat valt eigenlijk altijd tegen.

      Enne het hoeven toch niet altijd boterhammen te zijn? Een omeltte of pannenkoekwrap met vulling is net iets specialer op zondag.

      Like

    • mariimma zegt:

      nee, de betreffende broodjes zijn echt heel lekker! 🙂

      Like

  4. Ik kan me wel voorstellen dat de broodjes van je vriendinnen er dan erg aanlokkelijk uit zien. Misschien kun je zelf in plaats van boterhammen luxe broodjes van thuis meenemen! Dat is altijd nog goedkoper, en dan heb jij ook meer het gevoel dat je iets echt lekkers hebt.

    Like

Reacties zijn gesloten.