Woensdag

De regel van de school is dat kleuters op woensdag om de week naar school gaan, niet wekelijks. In de praktijk blijven veel vierjarigen ook op de andere woensdag thuis en als het kan, qua werk, geldt dat ook voor Zonne.

En vandaag kon het.

We begonnen de dag met een heerlijk chill- knuffel- klets- en kietelsessie in bed. Tot het licht werd. Want uit bed komen als het donker is blijf ik tegennatuurlijk vinden, ook mèt wakkerwordlamp.

We ontbijten deze week met overnight oat. De vele buikpijnen van mijn meisje hebben me ertoe doen besluiten om een tijdje wat te experimenteren met soorten voedsel weglaten, met grote tegenzin overigens want ik heb het niet zo op al die voedselhypes van tegenswoordigs… maar ’t meisje heeft buikpijn. Dus deze week geen gluten dan maar…

Ontbijten met yoghurt, havermout, een half banaantje en wat nootjes on top is geen straf. ’t Bespaart ook nog eens tijd en daar hou ik dan wèl van!

Voordat we naar het zwembad gingen hing ik nog snel even het wasje van gisteren op. En ik bracht die klapper met administratie naar de accountant, dat ook.
We deden boodschappen en ik kocht glutenvrij brood. En heel veel fruit. Ik vroeg me meteen af: glutenvrij brood, is dat biologisch? Stond er niet op namelijk, maar wèl te koop in de bio super….

Oh wat was het een heerlijk langzaam dagje. Ik bakte een ei en zette kopjes thee. Ik kreeg tekeningen kado en werd mooi gemaakt met prinsessenlippenstift, wat eigenlijk gewoon gepimpte balsem is. We dronken een smoothie van 2 bloedsinaasappelen, 1 appel, een handje rood fruit, een restje yoghurt en wat bleekselderij dat al wel heel lang lag. Ik deed een tukje op de bank en werd wakker met 12 knuffels om me heen. Ik haakte verder aan mijn trui en kan niet wachten tot ‘ie af is. Ik begon al aan de eerste mouw, nog een paar dagen…

image

Ja het was een goede dag. Een beetje langzaam, een hoop gespetter en heel veel regen.

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in dagelijksedingen, leukedingendoen. Bookmark de permalink .

4 reacties op Woensdag

  1. Klinkt als een heerlijke dag! Dit soort dagen zijn om te koesteren! 😉

    Like

  2. san zegt:

    Klinkt als een heerlijke dag!

    Like

  3. Ikke zegt:

    Als de buik pijn blijft zou het heel goed juist door de havermout en glutenvrije granen kunnen komen, ik spreek helaas uit ervaring. Of appel! Dat is een veel voorkomende allergie met enorme buikpijn tot gevolg. Succes met uitzoeken van de boosdoener.

    Klinkt als een heerlijke relaxte woensdag.

    Like

Wat vind jij daarvan?

