Dinsdag thuiswerkdag

Het was een druk weekend met allemaal leuke dingen. En een even drukke maandag. Fijn druk, was het. Maar er bleef wel het één en ander liggen…

Het kwam dus eigenlijk wel prima uit dat ik nog steeds zero betaald werk heb (die éne opdracht begint pas volgende week). Na het gebruikelijke opstaan-aankleden-ontbijtje-tandenpoetsen-fietsen-schoolplein-klaslokaal-liedjezingen-fietsen-ritueel ging ik thuis aan de slag. Ik heb zakelijk een VOIP abonnement dus zolang ik mijn telefoon aan een internetsnoertje hang, ben ik gewoon bereikbaar op mijn zakelijke telefoonnummer en ik had de vaatwasser nog niet uit- en ingeruimd of de telefoon ging. Een offerte-aanvraag. Met spoed.

2016-01-26 11.37.48

Thuiskantoor….

Een offerte is in de branche waarin ik actief ben iets meer dan even een prijs noemen. Het is een document van een pagina of acht met een heel verhaal over hoe ik de dingen aanpak. Dus tja toen was het toch opeens 11 uur en tijd voor een theetje.

Thuis werken vind ik fijn. Zeker als ik het eigenlijk niet zo druk heb met werk en er een berg huishoudelijke taken ligt waar ik eerder geen zin in had. Nadenk- en regelwerk afwisselen met huishouddingen is voor mij een gouden combinatie.

Dus zette ik een wasje aan nadat de offerte weg was. En ik ruimde de keuken op, inclusief de glazen potjes die al een week op een enkele reis naar de schuur stonden te wachten. Ook gooide ik alle andere afvalsoorten de keuken uit: de verpakkingen, het oud papier en het keukenafval. De bak voor het keukenafval kreeg zelfs een hoognodig sopje, dat gebeurt niet iedere week. Ook niet iedere maand, trouwens…

Ik slingerde een stofzuiger door het huis. Whatsappte met de oppas om te regelen dat die er ’s avonds zou zijn en beloofde haar het niet te laat te maken, want proefwerkweek. Handelde wat werktelefoontjes af met mensen die ik deze week voor die collega-ondernemer met een dreigende burnout aanstuur. Zette nog wat thee. Ik belde met de collega-trainer om nog wat dingetjes af te spreken ter voorbereiding van de training van die avond. At een boterhammetje. Dweilde zelfs de keukenvloer (believe me dat het nodig was…) en nam hier en daar een stukje van de vloer in de huiskamer mee.

Ik poets niet om een schoon huis te krijgen. Ik poets voor een schonér huis…

Vervolgens overlegde ik met de collega-ondernemer over kleurtjes van titels op onze samenwerkingssite. Voegde nog even snel een extra pagina toe aan die site. Schreef dit kletsblogartikel. En nog eentje voor later deze week.
Racete met fiets naar de school en bleef vervolgens een half uurtje op het plein hangen. Want Zonne had alwéér een nieuwe vriend!

Omdat het zulk zacht weer was haalden we een brownie bij de bakker: om samen op te smikkelen bij het kopje thee. Door het speel-halfuurtje en de taartjes was ik helaas veelstelaat in de klimhal om de training voor te bereiden. We spraken de training door met een thee erbij en gingen aan de slag met imbussleutels en klimgrepen. Zonnemeisje poetste de grepen.

Door het tight schedule (toch stiekem best een drukke dag zo) gaf ik toe aan mijn geen-zin-geen-tijd-om-te-koken en zette ik de vijf minuten maaltijd joker in: nonbio aardappelblokjes uit de diepvries, vissticks met rodekoolsalade en, voor de mini, homemade appelmoes.

Waardoor er toch nog tijd genoeg was voor een uitgebreide chill-en-klets sessie op de bank. En ik had na het bedritueel géén haast om het huis toonbaar te maken voor de oppas, dat had ik al gedaan immers! Ik hoefde alleen even de vaatwasser uit en in te ruimen. Dus tijd genoeg voor een theetje.
En tenslotte een hele leuke training gegeven.

Theedagen zijn de beste dagen!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in dagelijksedingen, huishouden, werk. Bookmark de permalink .

Een reactie op Dinsdag thuiswerkdag

  1. Volle dag had je en niet zoals ik tijdens het werk blogs lezen en dingetjes doen. De tijd vliegt tijdens een computerdagje. Het resultaat is mager. Maar ik heb geen baas…. Herinner dat ik toch iets drngends moet doen. Een factuur in .pdf formaat opsturen. Toch leuk.

    Like

Reacties zijn gesloten.