Een fijne maandag

  • Zoals gewoonlijk vertrokken we te laat naar school en natuurlijk moest ik weer hard fietsen. Maar zoals gewoonlijk was ik wel weer gewoon op tijd. En het voordeel van zo laat vertrekken is, dat het gewoon al licht is als je ’s morgens vertrekt! Als je het het begrip “licht” tenminste wat ruim definieert… ūüėČ
  • Ik werkte de administratie bij. Natuurlijk kwam ik erachter dat ik weer wat rekeningen met spoed moest betalen (om duistere redenen ben ik daar zakelijk veel minder nauwkeurig in dan priv√©) en zocht ik tevergeefs naar dat internetbankierinlogding. Dat nog thuis lag maar ik was op kantoor.
  • Maar…. ik heb niet eens meer nette stapeltjes met administratiedingen, maar zelfs al die stapeltjes netjes opgeborgen in de klapper. Met tabbladen maar dat was ook v√≥√≥r gisteren het geval. En de klapper gaat vandaag¬†naar de accountant. Dat mag ook wel. Hij is vol. Ik moet alleen nog vier spoorloze facturen zoeken. Of opnieuw aanvragen… maar dat kan ook best wat lator. Voor de BTW-aangifte is het zo even goed genoeg.

2016-01-25 23.39.40.jpg

  • Ik werkte aan de site van de matrix organisatie. Het wordt al wat!
  • Bijna had ik de planning van oproepkrachten van deze en volgende week rond, maar vanwege wat treinproblemen vorige week verschoof er wat en kon ik weer opnieuw beginnen. Zo bleek dat ik dus op twee dagen handjes tekort kwam. Maar – oh tank you karma – net toen ik toch maar besloten had om mijn collega-bedrijf met burnout problemen te vertellen dat ik het niet rond kreeg ¬†en dat aan het uitstellen was en dus ook maar even mijn priv√© email ging checken, was daar een verlossend mailtje. Fleur zocht nog werk. En ja ze kan komende donderdag. En volgende week dinsdag en woensdag ook. Dus het is rond. Altijd fijn.
  • Ik kwam erachter, omdat ik mijn administratie immers erg nauwkeurig aan het bijwerken was, dat mijn huurcontract niet tot 1 juli loopt maar tot 1 juni. Scheelt een maand huur. Lekkah!
  • Ik dronk ’s middags zonder haast heerlijke kopjes thee met mijn vaste ondersteunster, terwijl zij wat intik-uittyp-werk deed en rondde de administratie verder af.
  • Oh ja ik kreeg die √©ne opdracht niet waarvan ik toch zeker dacht dat ik hem zou krijgen. Maar dat was dus niet vandaag, dat ik dat hoorde. Ik hoorde het vrijdag. Het was overigens een mega-haastklus. Dus ok√© ik verdien minder geld maar ik heb ook minder haast, de komende maand.
  • Kon ik al om kwart voor vijf de deur van het kantoor achterme dicht trekken. Ja het was nog licht. En de avondspits was nog niet begonnen!
  • Haalde ik dus lekker op tijd mijn meisje op van de BSO. Die me vervolgens vertelde dat ze vandaag EIN-DE-LIJK in het Roze Huisje had durven spelen. Ondanks dat dat eigenlijk het territorium van andere kinderen is en ze dat dus heel lang niet durfde. Want juf had gezegd dat zij er nu mocht spelen, samen met drie andere kinderen die het net als zij moeilijk vinden om ruimte in te nemen in de klas. En oh ja, er was √©√©n kind mee komen spelen, die wilde de vader zijn. Een kind waarmee ze normaal nooit speelt. Maar die nu haar vriend is. Dus terwijl we naar huis fietsten werd ik 10 kilo lichter: de juf heeft mijn signaal opgepakt!
  • Kwam ik zoals altijd toch wel moe thuis. In de zooi van de ochtend want oh ja ik had haast… Met nog wat ontbijtdingen op de tafel. En het aanrecht vol met rotzooi. Want ik had vanmorgen geen tijd om de vaatwasser leeg te ruimen. Dus dat deed ik meteen maar¬†even. En ondanks dat het inmiddels al kwart voor zes was en ik geen zin had, maakte ik toch een verse makkelijke maaltijd met onder andere ingevroren zelfgemaakte pastasaus. En wat extra verse courgette erbij. Weer een restje uit de koelkast dan niet weg gegooid werd. Dus het was ook nog eens een Gezonde en Consugenoegmaarnietteveel – dag.
  • Keken we samen naar Kindertijd. Met Zonne op schoot. Waardoor het me opnieuw opviel hoe ontzettend vier ze is en hoe groot ze eigenlijk is als ze recht op mijn schoot zit. En hoe lekker ze ruikt. Naar kokosolie en spelend kind…
  • Ging ze zoals altijd lachend slapen nadat ik het nachtliedje zong. En maakte ik haar om tien uur¬†even wakker en toen was ze nog droog. En ging ze zonder mopperen nog een keertje extra plassen zodat ik erop kon vertrouwen dat¬†ik die nacht¬†geen bed hoefde te verschonen met geen lenzen in en koude voeten.
  • Deed ik ’s avonds maar meteen even alle betalingen omdat ik dus die betaaldinges thuis had laten liggen. Dus ook zakelijk heb ik geen√©√©n openstaande rekening.
  • Had ik ook nog tijd voor wat gehaak en een kopje thee in de avond. Onder een dekentje op de bank.

Ja een goede dag. Doe er vandaag nog maar zo één!

 

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financi√ęle vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in dagelijksedingen, eten, Geen categorie, genieten, huishouden, singlemum, vrijeschool, werk, Zonnekind. Bookmark de permalink .

2 reacties op Een fijne maandag

  1. Het wordt inderdaad al echt vroeger licht. Maar ’s ochtends zo stressen om op tijd te komen lijkt mij verschrikkelijk.

    Fijn dat je zo’n goede dag had!

    Like

    • mariimma zegt:

      Het voelt helemaal niet als stress!! Ik neem juist de tijd om geduldig de tandjes te poetsen en jas aan te doen. En dat haal ik dan wel weer in met lekker hard fietsen… ūüôā

      Like

Reacties zijn gesloten.