Minimaliseren en de kunst om niet te kopen

shopping-carts-1547782-1599x1066Mijn diepvries is bijna leeg, je zou er haast zenuwachtig van worden.

Dus bezocht ik zojuist de website van mijn vaste bioslager. En klikt de site weer weg…

Want ondanks dat ik mezelf dit jaar wat ruimte gaf wat betreft koopgedrag (ik hernoemde mezelf van consuminderaar naar consunietteveel) nam ik mezelf óók weer voor om te sparen en af te lossen. En dat kan dan het liefste maar zo snel mogelijk gebeuren, toch? Iedere maand minder hypotheekschuld scheelt me uiteindelijk BERGEN rente…!

En dan heb ik het nog niet eens over alle andere plannen: auto kopen, vette vakantie, dure verbouwing. En nee nog geen pot met goud gevonden…..

Bovendien: ik heb dus gewoon nog eten in huis. Ook vlees. Voor een paar dagen nog. Dus ik hoef niet persé NU vlees te bestellen. We kunnen daar met af en toe een vegadagje nog makkelijk een week van eten… Ik heb deze maand namelijk ook al gewoon boodschappen gedaan en nog steeds een budget. Waar ik voor de verandering graag eens ónder blijf, deze maand…

Als die diepvries dan volgende week gewoon écht zo ongeveer leeg is, is dat een goed moment om hem eens lekker te ontdooien en af te soppen.

Dus ik koop deze week géén vlees. Wel bananen,  zometeen. En rijstwafels. En misschien een stukje vis.

Ook lekker en gezond(er).

 

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in budget, consuminderen, dagelijksedingen, eten, geld. Bookmark de permalink .

6 reacties op Minimaliseren en de kunst om niet te kopen

  1. Rini zegt:

    Prima zoals je te werk gaat !
    Je mag trots zijn op jezelf !
    Rini

    Like

  2. Goed bezig! Ik voel ook al een tijdje niet echt de behoefte om geld uit te geven en probeer het steeds met o.a. voorraad te redden. Het enige waar ik wel af en toe tegenaan loop is dan verse dingen, zoals groenten/fruit. Die zijn op gegeven moment gewoon op en dan sta ik echt even te dubben tussen extra gezond eten en wat groenten enzo halen, of toch even helemaal uit de voorraad en lui doen. Dat is niet per definitie compleet ongezond, maar er zitten dan niet zoveel groenten en fruit in als zou kunnen.

    Like

  3. Gerlinde zegt:

    Gek is dat he, als je dan niet naar de winkel gaat word je vanzelf creatief en blijk je je vooral best lang te kunnen rekken!

    Like

  4. Gerlinde zegt:

    voorraad, niet vooral.

    Like

  5. johmar zegt:

    Ik had laatst boodscappen gedaan en bij thuiskomst had ik moeite om de boodschappen op te ruimen , zo vol stond mijn voorraadkast, conclusie, voorlopig geen boodschappen doen ,maar eerst eens mijn voorraad opmaken

    Like

Wat vind jij daarvan?

