Jaarmotto 2016

Waarom moeilijk doen als het samen kan

In de afgelopen jaren ben ik gaan “werken” met voornemens en doelen. Ook deed ik mee met uitdagingen zoals “November Geefmaand 2014” en “100 dagen blij” in 2015.

Dit zijn allemaal pogingen en middelen geweest om vorm te geven aan hoe ik in het leven sta en ook aan wie ik ben, wie ik wil zijn. Om dat door te voeren heb ik in de afgelopen twee weken veel nagedacht over een jaarmotto. Eerder waren dat thema’s die samenhingen met moeder (willen) worden, moeder zíjn, consuminderen, besparen en genieten. Best prima thema’s maar allemaal vrij praktisch.

Inmiddels is het 2016.
Ik maakte die bucketlist met leuke dingen die – dit jaar voor het eerst sinds ik moeder ben – niet alleen maar bestaat uit moeder-en-dochter activiteiten. Ook nam ik me voor te investeren in wonen. Ik nam me voor in mezelf te investeren. Ik vierde vervolgens mijn verjaardag en verving de door de poes ondergeplaste deurmat. Om maar eens wat te noemen… 🙂

Belangrijk is echter ook dat ik nadacht over hoe ik waardevol voor anderen kan zijn, zonder te “verzanden” in ad hoc Random Acts of Kindness. Ik ben op zoek naar meer structureel aardig zijn. De vraag die ik mezelf stelde was: “durf ik ook liefdevol te zijn voor mensen die al deel uitmaken van mijn leven maar met wie ik (nog) geen liefdevolle relatie heb, zoals kennissen of collega’s? En durf ik terug te vragen?”

Nou. Dat is dus mijn motto dit jaar.

“Ik ben het waard, jij bent het waard.”

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in 1011001, dagelijksedingen, Geefmaand, genieten, leukedingendoen, positiviteit, Samen-doen. Bookmark de permalink .

7 reacties op Jaarmotto 2016

  1. Silvia zegt:

    Mooiiiiiiiiiiiii ja want jij bent die ander en die ander dat ben jij.! groet Silvia.

    Like

  2. Min of Meer zegt:

    Wat een mooi en inspirerend motto!

    Like

  3. Gewoon Vlijtig zegt:

    Dat is een heel fijn jaarmotto.

    Like

  4. Ik vind het een mooi motto zeg voor 2016!

    Like

  5. Consuminderenmetplezier Jolanda zegt:

    Mooi motto, Namaste!

    Like

  6. Mooi motto! Wat ik ook steeds meer probeer is me niet mee te laten slepen in drama, ook niet als dit meelevend bedoeld is. Dat leeft voor mezelf een stuk prettiger en bovendien versterk ik het dan ook niet, wat ik mogelijk wel doe als ik erin mee ga.

    Like

Reacties zijn gesloten.

Wat vind jij daarvan?

