Heerlijke vrije dagen

snail-1248116-640x480Ik heb er bewust van genoten, het laatste jaar dat Zonnekind niet naar school hoefde…
Geen wekker, geen haast. Alle tijd genomen om de tanden te poetsen en jas aan te doen. Het is de prijs die ik kreeg voor het onzekere bestaan van de ZZP-er: ik hoefde niet perse ergens op tijd te zijn om mensen aan het werk te zetten of zelf aan het werk te gaan. Behalve dan die ene afspraak per week met een zakenrelatie, maar ach die plande ik dan wel aan het begin van de middag zodat ik ook geen filestress zou hebben tegen de tijd dat het kinderdagverblijf dicht zou gaan.

En zo rolden we….

Toen de schoolperiode aanbrak, veranderde dat radikaal. En dat was ook prima. Mensen varen wel bij regelmaat en ondanks dat ik de boel nooit echt de boel heb gelaten, merkte ik dat er toch meer uit mijn handen kwam. Ondanks dat stomme online spel…
Toch was het pittig, die ochtenden, en eigenlijk merk ik dat nu pas, nu de eerste schoolvakantie is aangebroken. Het valt me nu op dat ik haar niet hoef te coachen om nog een hapje te nemen, nu ècht mee te komen naar de badkamer om de tandjes te poetsen en toch weer zo snel mogelijk te moeten fietsen omdat we weer aan de late kant zijn.
Ook is het heel fijn om geen alarm te hoeven zetten zodat ik haar weer op tijd kan ophalen. Terwijl ik die taak die ik uitvoerde nog niet af heb en eigenlijk niet kan laten liggen…. En, oh heerlijk, ’s avonds hoeft de computer niet meer opnieuw aan om de taken alsnog af te ronden. Alle rapporten van dit jaar zijn af en de rest van dit jaar strekt zich als een eindeloze vlakte voor me uit. Alleen wat administratie…. eventueel….

Dat ik daaraan toe was blijkt vooral uit het feit dat er deze maand géén reisje gepland is. Unieke gebeurtenis: langer dan 4 dagen vrij en geen plannen om de Sunnybus in te pakken. Zelfs toen ik zwanger was en toen de mini een èchte mini van 2 maanden oud was, gingen we gewoon op pad immers.

Dit jaar niet. We hebben vakantie. En dat verdienen we…!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

3 reacties op Heerlijke vrije dagen

  1. Mathilde zegt:

    ik ben je net gaan volgen en dit stukje belooft veel leesplezier.

    Like

  2. bespaarzunig zegt:

    Hoe waar! Ik loop precies een jaar op je voor met het school- gebeuren en ben blij met elke vakantie die komt. Nu extra na alle drukte met Sint en kerst. Fijn relaxen, geen gehaast en lekker knutselen, wandelen, kletsen en samen zijn. Héérlijk!

    Geniet maar fijn van je dochter en je vrije tijd.

    Like

  3. Mammalien zegt:

    Haha, even wennen aan de nieuwe levensfase 🙂 IUk vind het heerlijk om even gewoon thuis te zijn en niets te doen of te hoeven, ook geen reisjes.. Voor jullie volgt er vast wel weer een vakantie met wél een reisje.

    Like

Wat vind jij daarvan?

