Hoera ik heb een schoolkind!

school-kids-1561890-639x412

  • Iedere ochtend weer iets te laat van huis vertrekken. Omdat we iets te laat gingen tanden poetsen. Omdat we iets te laat gingen eten. Omdat we iets te laat onze kleren aantrokken. Omdat we iets te laat ons warme knusse bedje verlieten. Omdat we gewoon nog lekker aan het knuffelen waren. En aan het kletsen. Want die wekker ging eigenlijk gewoon echt wel op tijd…..
  • Hard fietsen. Héél hard fietsen. Met een juichend Zonnekind achterop die roept dat het best nog wel wat harder kan.
  • Routes kiezen die het mogelijk maken om mensen gewoon in te halen in plaats van achter die slome fietsers voor je te moeten blijven hangen….
  • Een keertje naar de kinderopvang gegaan om erachter te komen dat mijn kind daar niet meer is….
  • Neemt u een jampotje meer zodat we die kunnen versieren voor het Sint Maarten Feest?
  • Zegt ze nu een versje op met iets van de Lieve God?!
  • Iedere ochtend een liedje zingen in de kring. Ze gaan weer beginnen met dansen en zingen en de papa’s en mama’s die gaan nu weg weg weg.
  • Overstelpt worden door kunstwerken.
  • Nieuwe liedjes leren.
  • Oh wat ben ik trots. Want jij doet het zo goed!
  • Langzaam maar zeker lid worden van de Club Van Ouders Van De Klas.
  • Luizen…. luizen… luizen…..
  • Ouderavonden met knutselopdrachten.
  • Een Sint met Pieten die niet zwart waren.
  • Luizenshampoo. En lotion. En spray. En kammen….
  • Een lekke band en samen naar school lopen. En daarna alleen naar huis lopen. Dat duurt dus anderhalf uur dan….
  • Zonnekind die verlegen is…?!
  • Leren wat een contactouder is.
  • Of ik jampotten meegeef. Voor advent.
  • Maar eigenlijk eten wij helemaal niet zoveel jam…..
  • Ontdekken dat mijn meisje niet mee mag spelen met de oudere meisjes en een hart dat samen knijpt…
  • Broodtrommels vergeten. En nog een keertje moeten fietsen. Dat is dan drie kwartier extra fietsen.
  • Luizen? Ja, nog steeds luizen…. Dus weer een andere shampoo. Nog meer kammen…..
  • Chaos in de krappe gangen waar alle kleuters tegelijkertijd de schoenen en de jas uitdoen. Met ouders die ze min of meer helpen. En broertjes en zusjes die al dan niet ontsnappen en achterna gezeten worden.Een tien minuten gesprekje met de juf.
  • Iedere dinsdag bosdag.
  • Sint Maarten vieren. En daarover leren.
  • Kaboutermutsen naaien. Want de Sint geeft alle kinderen een kaboutermuts… Met hetzelfde belletje maar verder zijn alle mutsen anders.
  • Hé… zingt ze nou van Maria die naar Bethlehem gaat? Hoe gaat die tekst nu ookalweer….?
  • Dat éne jongetje is wel heel erg druk altijd….
  • Wachten totdat Zonnekind ein-de-lijk gekozen heeft waar in de kring ze gaat zitten. En dan blijkt die plek opeens bezet. Waarna ze opnieuw moet kiezen. Kiezen is héél moeilijk….
  • Luizen. Nog steeds. Dus weer een andere shampoo. En druppels. En kammen. Nog meer kammen.
  • Goedbedoelde tips over luizenbestrijding. Je zou er jeuk van krijgen… (inderdaad ook ik luizen).

Ja de school is leuk. En mijn meisje doet het goed. Het gaat goed. Ze vindt het leuk. En ik ook.

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in dagelijksedingen, vrijeschool, Zonnekind. Bookmark de permalink .

7 reacties op Hoera ik heb een schoolkind!

  1. grappig hoe druk je kan zijn met een schoolkind he? Wel fijn dat jullie allebei zo kunnen genieten.

    Like

  2. Marie zegt:

    Ik ga er van krabben……

    Like

  3. Ikke zegt:

    Wat een vervelende kriebelbeestjes zijn het toch ook die luizen!!

    Like

  4. Thea zegt:

    Een keertje appelmoes uit een potje levert ook een glazen potje. ( ;-D )
    En soms zijn liedteksten op internet te vinden, zo niet ik heb nog ze vaak nog wel in mijn hoofd of soms in een boekje. Geef het even aan. Heerlijk samen genieten, fijn is dat. ‘k Zou zo weer zo’n klasje willen. Fijne dag, groetjes, Thea.

    Like

  5. Korreltje zegt:

    Ha! Welkom in mijn wereld. Die gangen ja. En die luizen… Ik heb al ruzie met ze sinds de zomervakantie, maar de gouden tip, eh het echt didelijke middel: xt luis treat and go lotion. Niet meer kammen, twe keer hele gezin en echt weg.

    Like

  6. Er is duidelijk een hele wereld voor je open gegaan : ) Fijn dat het goed bevalt. Ik ben best blij dat ik van de basisschool af ben moet ik bekennen.

    Like

  7. Anke zegt:

    De assyluizenkam heeft spiraalgroeven en haalt de neten er goed uit. Eerst dagelijks vervolgens om de dag kammen. En heel hard hopen dat andere ouders dezelfde inzet plegen.
    Fijn dat het goed gaat.

    Like

Reacties zijn gesloten.