Online gamen, niet alleen verslavend voor adolescenten….

access-control-keyboard-version-1-1242502-638x425

Een vriendin, zelf ook een veertiger, vertelde me erover. Een warrig verhaal over koningen en kastelen, allianties en oorlogen. Over mensen ontmoeten van over de hele wereld en daarmee samenwerken.

Het klonk echt als helemaal niks maar ze nodigde me uit via FB en voordat ik het wist zat ik iedere avond te chatten en battelen. Ik zette de wekker om mijn soldaten eropuit te sturen, middernacht….

Een ingenieus spel is het: je raakt betrokken bij elkaar en natúúrlijk lukte het mij om binnen no time de leider te worden en in politieke verwikkelingen terecht te komen om mijn team te beschermen….

Meeslepend…

En tijd opslokkend.

Dus stopte ik ermee, een paar dagen geleden. Want ik wil niet zo’n schermstaarder zijn…..

Dus… I’m back!!!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

9 reacties op Online gamen, niet alleen verslavend voor adolescenten….

  1. Cisca Servie zegt:

    ik dacht al waar zou ze zitten, maar nu weten we het, aan het oorlog voeren . Blij dat je ermee gestopt bent

    Like

  2. Dus dat was het

    Like

  3. Toch bijzonder dat ze die spellen zo weten te maken dat je er als het ware ingezogen wordt!

    Like

  4. puckie zegt:

    fijn dat je er weer bent. Ik heb je gemist. Groetjes Puckie

    Like

  5. Marle zegt:

    Ik miste je…en ja de “spellen” worden met opzet ontwikkeld om te “verslaven”. Fijn dat je terug bent. Marle

    Like

  6. Consuminderenmetplezier Jolanda zegt:

    Ik hoop dat je vanaf nu tezamen met je zonnekindprinses weer draken gaat verslaan en ridders gaat knuffelen in het echte leven en hiervan verslag uitbrengt in blogland… Zonder jou is er niks aan! #prinsessen #draken #ridders #hetechteleven 😉

    Like

  7. Korreltje zegt:

    Ah. ik miste je al… Man is ook altijd zo lekker helemaal in zo’n game. Nog niet dat hij de wekker zet, maar spreek hem voor het ontbijt of na het avondeten even niet, want dan moet hij “zijn piraten uitlaten”…

    (Ben weer wat verhuisd, maar zie info op mn blog)

    Like

  8. Lis zegt:

    guilty! ik heb ook zo’n fase gehad… midden in de nacht al borstvoedend een leger elfenboogschutters, schorpioenen en stormrammen naar de vijandelijke poorten sturen om daar wat orcs een kopje kleiner te maken en wat gear en edelstenen buit te maken 🙂

    gelukkig na een maand of wat gestopt, een hele verlossing!

    fijn dat je er weer bent !

    Liked by 1 persoon

  9. Anke zegt:

    De een is verslaafd aan ridders ed de ander verslaafd aan blogjes 😉 fijn dat je terug bent

    Like

Reacties zijn gesloten.