100 dagen blij: 14 – 18 oktober

Woensdag 14 oktober 

Een regendagje, maar wij maakten het leuk en knutselden 32 paddenstoelen.

Donderdag 15 oktober

’s avonds: héél veel voorpret. De fiets wordt binnengehaald en omhangen met een deken. Ik maak er een paar strikken op vast en natuurlijk maak ik geen foto voor dit blog. Ik blaas ballonnen op en hang slingers aan het plafond. Morgen, morgen ben jij jarig!!

Vrijdag 16 oktober

Zoals iedere nacht ben jij gezellig bij mij gekropen, en langzaam worden we samen wakker totdat jij je realiseert dat het vandaag toch echt zo ver is: jij bent jarig!

Als een streep naar beneden natuurlijk, waar de kadootjes al klaar liggen. Je fiets wordt uitbundig gekeurd en begroet. Tijdens het ontbijt blaas jij de kaarsjes uit en pak je de andere kadootjes uit: leuke dingetjes om mee te knutselen.

2015-10-16 10.16.38

We ontbijten bananensoezen vandaag. We nemen boterhammen mee want… op jouw verzoek.. gaan wij vandaag naar de dierentuin.

Zo vieren wij jouw verjaardag, gezellig samen met zijn twee!

Zaterdag 17 oktober

Wij gaan samen naar de bakker voor de verjaardagstaart voor de visite. Zoals gewoonlijk: ik lopend en jij op de fiets… Maar…. wát voor fiets, eentje met trappers! En… jij fietst daar zomaar op weg…

Ik slik, ik juich, ik ben trots.

Hé kleine meid op je kinderfiets,
De zon draait steeds met je mee
Hé kleine meid op je kinderfiets,
De zomer glijdt langs je heen
Met je haar in de wind en de zon op je wangen,
Rijd je me zomaar voorbij, fiets

*Herman van Veen*

Zondag 18 oktober

Het familieverjaardagsfeest. Wát een goed besluit was dat, om het dit jaar klein te houden, waardoor er meer contact was met alle bezoekers en ik niet het gevoel had “geleefd te worden”.

Volgend jaar zitten sommige familieleden hopelijk weer wat beter in hun vel en kunnen we weer meer mensen uitnodigen. Maar voor nu was dit prima!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

5 reacties op 100 dagen blij: 14 – 18 oktober

  1. Min of Meer zegt:

    Klinkt fijn. En gefeliciteerd met de grote dame!

    Like

  2. Melanie zegt:

    De liefde spat er vanaf!

    Like

  3. Wat een schattig koppie!
    Leuk hè om een fiets te geven op een verjaardag. Zo hadden wij ooit twee driewielers onder een kleed in de woonkamer. Zoveel pret als dat geeft.
    Goed idee om de geluksmomenten te noteren.

    Like

  4. Gefeliciteerd nog! Wat een schattige dochter. Het gedichtje van Herman van Veen ontroerde me!

    Like

  5. Wat een schatje! En leuk dat je ook meedoet met 100 happy days.

    Like

Reacties zijn gesloten.