De eerste ouderavond

… natuurlijk was ik te laat, een minuutje maar. Maar toch. De juf was al begonnen…

… gelukkig kwamen er ná mij nog meer mensen binnendruppelen die dus Nog Meer Te Laat waren…

… ik kreeg meteen een eerste lesje Rudolph Steiner. Over de de zevenjaarsperioden en het etherlichaam…

… daar zaten we dan, grote mensen op kleuterstoeltjes, allemaal in een kring. En we spraken over het Michaëlsfeest, Sint Maarten en Sinterklaas. Over hartig broodbeleg en over één dag in de week buiten onderwijs, in het bos…

… en we besloten om samen kaboutermutsen te gaan maken, om cadeau te geven aan alle kinderen in de kleuterklas, voor Sinterklaas…

… mochten we een schilderij maken voor onze kinderen, nat op nat, in drie felle kleuren…

… was er gewoon koffie, niet alleen biologische thee…

… sprak ik met meerdere ouders en voelde met allemaal een klik…

… ik keek om me heen en voelde me er thuis….

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in opvoeddingen, vrijeschool. Bookmark de permalink .

7 reacties op De eerste ouderavond

  1. Korreltje zegt:

    Oei, dat is wel een hele andere aanpak dan op onze school. (Die volgens mij al een stuk minder tradioneel is dan de scholen ernaast, maar toch). Die laatste zin, dat is het belangrijkste, toch? En dat het kind zich er thuis voelt, maar dat zal je daar ook wel mee bedoelen.

    Like

  2. valhalla zegt:

    Wat fijn zeg. Een goed gevoel bij een school is zo belangrijk.

    Liked by 1 persoon

  3. Gewoon Vlijtig zegt:

    Erg belangrijk als je je goed voelt bij de school van je keuze. In ons dorp valt er niet veel te kiezen, of je moet een 7-8 km rijden.

    Like

  4. Fijn dat je je thuis voelde. Ik ben zelf altijd op tijd, en ik snap nooit waarom andere mensen te laat komen…

    Like

  5. yvonne zegt:

    oh wat heerlijk! ik zou ze graag op de vrije school doen, maar dat is door afstand en de wisselende schooltijden echt geen optie.
    enne… familiegezegde hier is altijd: beter iets te laat komen, dan kun je gelijk beginnen 😀

    Like

Reacties zijn gesloten.