Trots op Nijmegen.

Nijmegen vangt in de komende periode 3.000 vluchtelingen op. 

Ik ben daar trots op.

Toen ik het nieuws hoorde besloot ik meteen om ernaar toe te gaan en te kijken wat ik voor ze kan doen. Heumensoord is bij mij om de hoek.

In het nieuwsberichtje staat dat de opvang tijdelijk is en per 30 juni moeten de vluchtelingen weg, omdat er dan twee grote evenementen aankomen in Nijmegen: de Special Olympics en de Vierdaagse.

Het zou toch mooi zijn dat, mocht het op dat moment nog nodig zijn, er zo’n 500-1.000 inwoners of verenigingen op dat moment een plekje in hun huis of tuin (plus tent, het is dan zomer!) beschikbaar stellen.

Er is in ieder geval al één aanmelding….

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in goededoelen. Bookmark de permalink .

4 reacties op Trots op Nijmegen.

  1. Jolanda zegt:

    Ja, super! Onze stad Weert was een van de eerste steden die ruimte beschikbaar stelde aan 1000 vluchtelingen (lege gebouwen zat hier). Inmiddels is al een groot deel gearriveerd! Ik schrok wel wat er in de social media aan reacties rondgingen, sommige waren ronduit walgelijk. Maar gelukkig heeft de gemeenteraad zich daar weinig van aangetrokken, probeert iedereen zo goed mogelijk te informeren en is het plan vliegensvlug in werking gesteld. Ook ik ben trots op onze stad!

    Like

  2. grenouille zegt:

    Mooi dat mensen die echt in nood zijn hulp kunnen krijgen.
    Mijn enige zorg in deze hele situatie is dat er IS gasten en oorlogsdaders er tussen zitten. Ze komen nu heel makkelijk binnen. Vroeger met vluchtelingen gewerkt. Heel veel lieve, gastvrije en dankbare mensen ontmoet en ook veel van ze mogen leren. Ook tussen deze lieve mensen zaten oorlogsdaders tussen. Er komt nu in 1 keer zo’n grote groep vreemdelingen aan (het is nog maar de vraag of ze allemaal de titel vluchteling mogen dragen) dat het niet vreemd is dat dan belangrijke zaken over het hoofd gezien zullen worden vanwege de hoge werkdruk en op sommige onderdelen slechte coördinatie en je hierdoor niet uit kan sluiten dat er ook geweldssituaties in Nederland zullen ontstaan. Dit vind ik lastig in dit schrijnend verhaal van mensen die wel recht hebben op onze hulp en bescherming. Is Nederland in staat overzicht te houden op wie precies ons land inkomt.

    Like

  3. Ik las hier over in de Gelderlander. Ik begreep dat sommige bewoonders zich er ook echt op verheugden en benieuwd waren naar de andere culturen.

    Like

Reacties zijn gesloten.