De draad oppakken….. morgen…. straks….

Gewoon weer die normale routine met stofzuigen op maandag en de wc op woensdag, of op dinsdag stofzuigen en op donderdag de wc, whatever.

Ik plan dat nog steeds hoor. Iedere dag is het: morgen stofzuigen en overmorgen de wc…

Er lopen nog nét geen beesten door het huis, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Ik moet gewoon aan de slag. En ik weet bést hoe dat moet. Gewoon een reëel lijstje maken en bij stap 1 begonnen. De vaatwasser uitruimen dus, en de vaat die op het aanrecht is blijven hangen erin zetten. En even dat doekje over het aanrecht en met een sponsje over het fornuis.

En dan even een offerte schrijven voor werk, en vervolgens even het speelgoed opruimen, alle zooi van de tafel (rommelhoekje numero uno) en de stofzuiger pakken.

En dan nog wat werk-taken uitvoeren, en eens even door de badkamer heen.

En dan zien we morgen wel verder. Ik moet ook nog werken immers, vandaag.

Tja. Eerst even een blogje.

Uitstelgedrag heet dat.

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in huishouden. Bookmark de permalink .

6 reacties op De draad oppakken….. morgen…. straks….

  1. Korreltje zegt:

    Werkster huren?

    Like

  2. zita zegt:

    Twee uurtjes werkster per twee weken kost mij een tientje per week. En het is een geweldige stok achter de deur om zo nu en dan de boel aan te harken. Ze kan niet stofzuigen over bergen kleding. Ze kan niet poetsen op een aanrecht dat volgestouwd staat. Het is te genant als de vuilnisbak staat te stinken. Kortom: ik ruim op en zij poetst. En zo is het in ieder geval 1x per 2 weken keurig. 🙂

    Like

  3. bespaarzunig zegt:

    Al die moetjes vind ik het taaiste aan het aande van de zomervakantie.
    Hier zitten we alweer aardig in het gareel, met elke dag een paar huishoudelijke dingen (vandaag de boodschappen en als extraatje de tegeltjes van de wc gepoetst). Ach ja… het went wel weer…

    Like

  4. Ano zegt:

    Hier heb ik het sinds tijden lekker onder controle, fijn is dat zo’n opgeruimd huis. Maar weet ook hoe je opgeslokt kunt worden door andere dingen.

    Like

  5. Huisvlijt zegt:

    Lastig om dat te doorbreken hè?! Ik herken het. De enige manier is om aan de slag te gaan, en dan loopt het ook wel weer.

    Like

Reacties zijn gesloten.