Het onverwachte “goede doel”

We waren een week in een klimgebied. Met vier bevriende gezinnetjes met kleine kinderen. Erg leuk, heel gezellig en vooral soms heel praktisch om andere ouders te “lenen” om even met Zonnekind te zwemmen, zodat ik in de tussentijd even snel boodschappen kon doen zonder haar mee te moeten nemen… En andersom natuurlijk ook…!

Na een week zouden alle gezinnen weg gaan en wij ook. Zij gingen terug naar Nederland, wij zouden verder gaan. Nee, niet naar de Jura maar naar Bretagne.

Eén van de papa’s ging de dag tevoren toch maar even naar zijn dikke knie laten kijken. Die werd namelijk maar steeds dikker en tja… toch wel wat pijnlijk…

De papa werd natuurlijk (tja, Frankrijk…) meteen opgenomen en aan het infuus gelegd. De mama bleef zonder vervoer (want de auto had hij dus meegenomen…) achter op de camping. Met peuterkind. Dat was ze niet gewend: het alleen te moeten doen… Bovendien heeft zij reuma en daarom kon ze een aantal dingen niet zo goed doen.

De volgende dag vertrok iedereen. Behalve de mama. En Zonnekind en ik… Wij bleven om het peuterkind op te vangen, om ervoor te zorgen dat de mama de auto weer had. Voor praktische zaken maar ook voor de nodige morele ondersteuning. Twee dagen zorgde ik dus niet alleen voor Zonnekind, maar had ik ook een peuterkind te spelen en ’s avonds schoof de mama aan. Toen inderdaad bleek dat het allemaal we mee viel met de knie, en de papa na een paar dagen het ziekenhuis mocht verlaten, hielp ik met inpakken. Want ritsen dicht doen met reumahanden is een hele klus, en een tent afbreken en inpakken al helemáál onmogelijk.

Dus ja, die goede daad die ik wilde doen kwam vanzelf langs. En ik heb er een leuke vriendin bij!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in delen, goededoelen. Bookmark de permalink .

5 reacties op Het onverwachte “goede doel”

  1. Wat lief van je. Goed gedaan!

    Liked by 1 persoon

  2. Miranda zegt:

    Goed gedaan! Toen ik kind was stonden we op een camping en kreeg mijn vader longontsteking. Opname in het ziekenhuis volgde en mijn moeder was alleen met vier kinderen. De buren die hielpen haar en daarna zijn we nog vier keer samen op vakantie geweest. Ook hier was een vriendschap geboren…

    Like

  3. Gewoon Vlijtig zegt:

    Super van je. Ik weet wat het betekent om reuma te hebben.

    Liked by 1 persoon

  4. Huisvlijt zegt:

    Wat lief van je dat je zo hebt geholpen! Handig als de mogelijkheid om een goede daad te doen zich zo presenteert : )

    Like

Reacties zijn gesloten.