Een opruimdagje. Had ik gepland. Maar toch maar niet dus…

Ik ging ermee aan de slag, vandaag: alle rotzooihoekjes opruimen. Ik heb er nogal wat. En ook in tal van kasten groeit de zooi in rap tempo.

Ik bereidde er zelfs al een blogje over voor. Ik maakte al wat “voor” foto’s. Vertelde wat een onverbeterlijke rommelkont in ben. Een lazy housewife. Ben ik.

Maar toen kreeg ik emails en telefoontjes. En nu zit ik toch weer gewoon op kantoor. Niet erg hoor! En geen rampen gebeurd… Maar gewoon, wat dingetjes. Nieuwe kansen, verdere onderhandelingen, extra aanvragen. U kent het wel…

Zo gaat dat dus als je een eigen bedrijf hebt. Zelf bepalen wanneer je welke taken doet: ik vind het heerlijk. Gisteren gingen we immers wederom naar die leuke speeltuin waar Zonnekind heerlijk speelt terwijl ik een boekje lees.
Maar de waarheid is dat de taken soms ook bepalen wanneer jij werkt. In die zin werkt de flexibiliteit dus twee kanten op en zowel de taken als ikzelf doen soms een beetje water bij de wijn. Een beetje, niet te veel. Want Zonnekind was immers sowieso al ingepland voor de opvang, vandaag. En ik had gisteravond best nog even die laptop open kunnen klappen. Of zelfs mee kunnen nemen naar de speeltuin….

Trouwens… die rommelhoekjes zijn niet in één dag ontstaan, ze zijn het wachten inmiddels wel gewend. En mijn blik is erop getraind er niet naar te kijken.

En nu even die offerte schrijven..!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in huishouden, werk. Bookmark de permalink .

3 reacties op Een opruimdagje. Had ik gepland. Maar toch maar niet dus…

  1. Ik laat mijn betaalde werk ook altijd voor gaan. Dat huishoudelijk werk is er daarna ook nog wel.

    Like

  2. bespaarzunig zegt:

    Betaald werk gaat hier ook voor het huishouden. Hoewel ik tegenwoordig op normale werkdagen erna ook nog wel even aan de slag ga met opruimen of een klusje. Liever op een werkdag erbij, dan in het weekeinde extra poetswerk.

    Like

Wat vind jij daarvan?

