Mijlpaaltje in de hypotheekaflossing

Nadat ik aan het begin dit jaar bijstortte in mijn spaarhypotheek, loste ik een tijdje geleden, voor het eerst dit jaar, 1.000 euro af op mijn hypotheek.
Na de gebruikelijke wachttijd ontving ik een brief met de hoogte van de hypotheekschuld en het nieuwe bedrag aan rente dat ik nu ga betalen…

En…?

Ik betaal voor het eerst minder dan 1.000 euro rente per maand..!

Eigenlijk is dat niet helemaal waar… ik loste immers af met geld van de BV en ik moet nu dus jaarlijks ruim 2.500 euro aan rente betalen over de schuld die ik bij de bv heb… en met die rente meegeteld betaal ik “gewoon nog” dik 1.200 euro…

Dat is echter zeker niet onvoordelig, omdat ik immers nog “gewoon” hypotheekrenteaftrek ontvang over deze rentebetalingen. En doordat de bv door deze rentebetalingen winst maakt, kan ik die winst aan mezelf uitkeren (nadat de belastingdienst een stukje gesnoept heeft). Of ik los er de hypotheekschuld aan de bank verder mee af en zo perpetuum mobile. Ik ben dus een concurrent geworden van mijn minst favo bank aller tijden, en dat zij mooi iedere maand 250 euro misgrijpen omdat mijn schuld bij hen zo veel kleiner geworden is, voelt echt heel super!

Ik maakte gisteren dus nog een keer 1.000 euro over. En beloofde mezelf om het daarbij even te houden, totdat ik meer duidelijkheid heb over opdrachten in de tweede helft van het jaar…

Stand tot nu toe: 2.000 euro afgelost. Ik hoop dit jaar nog minimaal 10.000 euro af te lossen, liefst nog 18,5 duizend… Dus kom maar op met die opdrachten!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in geld, hypotheek. Bookmark de permalink .

5 reacties op Mijlpaaltje in de hypotheekaflossing

  1. Daantje zegt:

    Super! (denk ik!) Ik snap niet zo goed hoe dat werkt met die BV, maar als jij er blij mee bent, dan vier ik het met je mee 😀

    Like

  2. Goede boekhouder/accountant heb je. Wat je teveel betaalde uit de BV omgezet in een hypotheek aan jou prive.
    Heb ik feitelijk ook met mijn stamrecht BV. Toch zal ik blij zijn wanneer die schuld is afbetaald.

    Liked by 1 persoon

    • mariimma zegt:

      nou dat van die accountant weet ik niet… 🙂 Eigenlijk is het meer toeval dat dit zo uitvalt. Ik heb gewoon drie jaar lang mijn bedrijfskas geplunderd… wat eigenlijk mijn pensioensvoorziening was 🙂
      Maar inderdaad, als ik jouw verhalen over je stamrecht Bv komt het op hetzelfde neer…

      Ben wel benieuwd naar je bedrijf eigenlijk… !!

      Like

  3. een 30-er zegt:

    wauw, wat fijn!
    Ik begrijp niet helemaal hoe dat werkt met je BV maar het klinkt in ieder geval goed!

    Like

Reacties zijn gesloten.