Geen werk

Het is af. Laatste rapport geschreven, een paar offertes de deur uit. Laatste facturen verzonden. Nog één project kabbelt langzaamaan door. Daar moet vandezomer nog een keer een rapport van komen. Vooralsnog kijk ik uit op één “misschien-opdracht” begin augustus. Een kleine opdracht, goed voor nog geen maand omzet… Toch: nee ik maak me geen zorgen. Er staan nog vijf offertes uit voor na de zomer. De ervaring leert me in zo’n geval dat er toch wel zo’n twee mijn kant op komen. Als de grote opdrachten doorgaan lijk ik mijn omzet voor dit jaar te gaan halen. Als alle opdrachten doorgaan lach ik me kapot. Als het tegenvalt komen er vanzelf nog wel wat aanvragen…

Mijn gevoel zegt dat het nog niet “af” is, nog geen tijd om op vakantie te gaan. En na 14 jaar ondernemen heb ik geleerd mijn gevoel gelijk te geven…

Pomtiedom.

Beetje administratie, beetje netwerken…

Toch maar ‘es mijn huis uitmesten dan maar?

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in werk. Bookmark de permalink .

8 reacties op Geen werk

  1. Of lekker van het mooie weer genieten in je tuin?

    Like

  2. izerina zegt:

    Gewoon even rust nemen en iets leuks doen met je dochter

    Like

  3. Jolanda zegt:

    Jouw verhalen lezende komt dit zeker weten goed. Misschien nog geen vakantie houden nu, maar af en toe toch zeker gelegitimeerd van je vrije dagen genieten, toch?

    Like

  4. Lis zegt:

    Camper inladen, effe tanken, en tot na de zomer!! 😉

    Like

  5. Het is inderdaad altijd weer afwachten wat er gaat binnenkomen.

    Like

  6. Klinkt goed hoor!
    Enne… het is inderdaad nog geen zomervakantie. Wie weet welke knopen er vlak voor de zomervakantie nog gehakt worden.

    Like

  7. Pingback: Oei… wanneer gingen we nou ookalweer op vakantie…?! | Mariimma

Reacties zijn gesloten.