Blauwe enveloppen te over… maar….

… waar blijft toch die éne…? Die ene envelop die me (opnieuw) gaat vertellen dat ik inderdaad vorig jaar zo’n 7.000 euro te veel betaalde en dat ze het nu ‘es een keertje terug gaan betalen…?

Ik krijg er genoeg hoor, van die blauwe vrienden… Met een brief dat ik weer BTW moet  betalen. En loonbelasting aan mijn uitzendkrachten. Dat ik inderdaad recht heb op opvangtoeslag. Dat ik val onder de kleine ondernemersregeling. Blah. Ook allemaal best belangrijk hoor, daar niet van… maar …. ik wil mijn centen terug…!!

Kom maar op, belastingdienst, leuker zouden jullie het voor mij niet kunnen maken… want dan hoef ik mooi géén buffer aan te breken, de komende maand…

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in geld. Bookmark de permalink .

3 reacties op Blauwe enveloppen te over… maar….

  1. izerina zegt:

    Je krijgt gelukkig nog wel wat rente over je tegoed van de belasting.

    Like

  2. Jolanda zegt:

    Niet te begrijpen die belastingdienst. Manlief en ik doen samen aangifte, alles staat al van tevoren ingevuld, dus het is bijna op het spreekwoordelijke knopje drukken. Oh ja, nog even de verdeling maken en send……. Komt zijn teruggave-brief een week eerder dan die van mij ( en ook het geld dus). Snap jij het? Ik heb het al lang opgegeven.

    Like

  3. Gewoon Vlijtig zegt:

    Ik heb het afgelopen week van manlief ontvangen en een week ervoor van mezelf. Het kan nog 20 dagen duren…. ik hoop het niet voor je.

    Like

Reacties zijn gesloten.