De “schade” van mei

Alweer de vijfde van de nieuwe maand is het, en zojuist werkte ik mijn uitgavenadministratie bij.

Het thema van dit jaar lijkt een beetje te zijn, dat ik binnen redelijke marges over mijn budgetten heen ga. Zo gaf ik – net als iedere maand dit jaar, met uitzondering van januari- te veel uit aan boodschappen. Ik denk dan steeds “ja maar dat komt omdat ik weer 6 groentepakketten vooruit betaald heb”  of “ja maar ik heb net een megazak kattenvoer gekocht waar ik nog 3 maanden mee kan doen” maar puntje bij paaltje geef ik gewoon te veel uit…

Naamloos

Eerlijk gezegd vind ik het niet zo heel boeiend, die paar tientjes over budget…. Budgetteren is immers geen noodzaak voor mij maar een richtlijn.

Ook aan kleding en “huis-inventaris”gaf ik iets te veel uit. Zo kocht ik weer opnieuw wat bees wraps en een nieuwe pan, omdat degenen die mijn Sunnybus leegroofden tijdens de hemelvaartsvakantie, niet alleen in rijstwafels en kaas, maar ook hierin erg geïnteresseerd waren. En qua kleding lagen de uitgaven in tweemaal teenslippers en een paar sandaaltjes. Die koop je niet iedere maand.

Kortom: ondanks dat ik drie budgetten overschreed ben ik best tevreden. En neem ik mezelf wederom voor om deze maand toch net iets krapper in te kopen… en opnieuw denk ik dat het deze maand écht wel moet lukken…

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in budget, geld. Bookmark de permalink .

2 reacties op De “schade” van mei

  1. Gewoon Vlijtig zegt:

    Vreemd he. Ik heb hetzelfde. Elke maand ga ik iets over het budget heen dat ik in januari verhoogde met 15 euro per week. Het lukt gewoon ook met een hoger budget niet. Maar om nu nog een keer te verhogen vind ik ook al zoiets.

    Like

  2. ZOals je al zei: je hebt zelf een of ander budget gezet.
    Misschien zinvol om je af te vragen waarom je deze dingen hebt gekocht? Zijn ze het bedrag waard? (En heb je het bedrag in kas, maar dat is wel zo geloof ik) Had je ze goedkoper kunnen (willen)kopen? Met die antwoorden weet je of je of je koopgewoontes weer moet aanscherpen, of dat je budget aangepast moet.

    Like

Reacties zijn gesloten.